ראיון חגיגי • צפו

ליפא שמלצר על ההתחזקות: "יש זמנים שזה לא קל לי"

כוכב הזמר החסידי ליפא שמלצר, בראיון חג ל'כיכר השבת', מתייחס בגילוי לב להליך ההתחזקות שעבר, ההתמודדות, וחושף מדוע יציאת האלבום החדש - התעכבה • צפו (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כוכב הזמר החסידי ליפא שמלצר, סיים אמש (מוצאי חג ראשון) את הופעתו בשמחת בית השואבה בפתח תקווה, והתייצב לראיון חג מיוחד ל'כיכר השבת', במהלכו התייחס בגילוי לב לתהליך ההתחזקות שעבר, ההתמודדות עם המשברים וחושף מדוע יציאת האלבום החדש - התעכבה.

• אנחנו פוגשים אותך אחרי הופעה מקפיצה במיוחד בשמחת בית השואבה של חסידות מישקולץ. אמרת שגם בשנים שבהם לא היית במיינסטרים החרדי, האדמו"ר ממישקולץ שמר איתך על קשר אמיץ, זה הסיבה שאתה מופיע כאן בקביעות?

"אכן יש לי קשר מיוחד עם האדמו"ר ממישקולץ, כשישבתי שבעה על אבי זצ"ל האדמו"ר התקשר לנחם ולחזק אותי - הרגשתי בזה חשיבות גדולה. היה איזה שנה שלא הופעתי בשמחת בית השואבה של החסידות והוא התקשר והפציר שאני יחזור להופיע אצלם - והנה זה קרה".

שמחצר בשמחת בית השואבה בפתח תקווה

• ראינו בקהל חוגגים מכל המגזרים - ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים ואפילו כיפות סרוגות...

"ממש כך. אמרתי בהופעה שהמשמעות של השם של העיר 'פתח תקווה' - זה שער של תקווה. זה זכות עבורי להופיע בפני אלפי אנשים ולשמח אותם בשמחת החג".

• לפני שנה התחלת מהלך של התחזקות והרבה מאוד אנשים שמחו אבל מצד שני היו כאלו שפקפקו, אנחנו רואים שחזרת למראה החסידי שלך עם פאות מסולסלות...

"שאלתי פעם איזה ראש ישיבה בירושלים מה לענות לאנשים ששואלים אותי על תהליך התחזקות שלי, והוא השיב לי: 'להתחזק זה לאט לאט, יש עליות ויש מורדות'. יש לי ימים ככה וימים ככה, כל יום בחיים הוא שונה.

"עכשיו אני עם פאות ולבוש חסידי, היה לי בעבר זמנים שהייתי מתלבש צבעוני-מודרני והיה זמנים שהייתי עם תמימות וחמימות לקב"ה. כיום אני מתחזק מאוד ויש זמנים שזה לא קל לי, יש ירידות ועליות כמו לכל בנאדם. מכיוון שאני מופיע ומתועד הרבה, זה לא אומר שאני צריך להיות מושלם כל הזמן - אני לא מפלסטיק ולא מגומי, אני בן אדם עם הרבה רגש".

שמלצר עם כותב השורות

• נתת כבר הרבה תאריכים ליציאת האלבום החדש שלך, יש תאריך סופי ואחרון?

"זה פעם ראשונה שלא עמדתי ביעד של התאריך, אני תמיד עמדתי בזמנים שהבטחתי והתגאתי בזה. היו כמה תקלות באמצע, אבא שלי הלך לעולמו ואז החלטתי לשנות קו בכמה שירים וזה השפיע על יציאת הדיסק. רוב הדיסק מוכן ובעזרת ה' האלבום יראה אור בין חנוכה לפורים בלי נדר".

• אנשים שראו אותך בראש השנה באומן אמרו שזה תפס אותך חזק, האם בקרוב נראה אותך הופך לחסיד ברסלב?

"יש חסידי ברסלב ויש חסידי רבי נחמן, זה לא אומר שאחד יותר גדול מהשני, כמו שיש ויז'ניץ וסאטמר - ברסלב זה גם קבוצה. לאחרונה התחלתי ללמוד ספרים של רבי נחמן".

• לסיום, יש לך מסר לגולשי 'כיכר השבת'?

"זה טוב להסתכל פעם ביום בחדשות של 'כיכר השבת' אבל לא מידי הרבה כי המחשב יכול למשוך אותנו יותר מידי - אז אפשר מידי יום קצת וואטסאפ וקצת 'כיכר השבת'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר