צפו בתיעוד

נשיא המדינה ביקר בסוכות הרבנים הראשיים

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר, כמידי חג סוכות, בסוכות הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. הגר"י יוסף: אסור שיתקיימו בחירות שלישיות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונות: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (שלישי), כמידי חג סוכות, בסוכות הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. הגר"י יוסף: "אסור שיתקיימו בחירות שלישיות". הגר"ד לאו: "בימים אלו לבנו עם העם הכורדי אשר עומד בסכנת השמדה המונית".

את ביקוריו פתח הנשיא בסוכת נשיא ביה"ד הגר"ד לאו. במהלך הביקור אמר הגר"ד לנשיא: "בימים אלו לבנו עם העם הכורדי אשר עומד בסכנת השמדה המונית. חובתינו המוסרית לפעול בנושא באופן מיידי ובטרם יהיה מאוחר".

הרב סיפר על אורחיו בסוכה: "הזמנתי יחד איתי את ילדי שובו מכל רחבי הארץ אשר הם בפעולתם עושים קידוש ה׳ גדול מדי יום ומסייעים לחיבור של כל עם ישראל בדרכם הנעימה".

הנשיא ריבלין אמר: "בימים לא פשוטים אלו אנו מזכירים כל יום בתפילת השכיבינו "ופרוש עלינו סוכת שלומך ותקננו בעצה טובה מלפניך" והמשימה הראשונה כרגע היא הקמתה של אותה סוכת שלום עם היכולת של כלל שבטי ישראל לחיות יחד במדינת ישראל".

לאחר מכן הגיע הנשיא לסוכת הראשון לציון, שם השתתפו בפגישה ראש לשכת הרב ר' יצחק אלחרר, חתנו הרב ברוך דרעי ומנכ"ל הרבנות משה דגן.

במהלך הפגישה הזהיר הראשון לציון מהליכה לבחירות שלישיות: "עם ישראל הוא עם אחד ואין לנו מקום לפילוג בעם, אני רוצה לחזק את ידי הנשיא ושימשיך כך, צריך לעשות את הדברים במהירות המרבית ואסור שיהיה בחירות שלישיות, אני סומך על ידי הנשיא בכישרון שלו שהוא עושה ויעשה את זאת בצורה הטובה ביותר ובמהירות המרבית".

נשיא המדינה ענה לגר"י יוסף: "אני קודם כל מבקש למנוע כל הסתה בכל דרך ובכל זוית שהיא בתוך החברה הישראלית אחד כנגד השני, כולנו וכל אחד מאיתנו צריך להיות אחראי שלא להסית אחד כנגד השני, המסורת להתווכח היא מסורת טובה והויכוח הוא ויכוח דבר מפרה וחשוב אך הוא צריך לעשות בצורה הטובה וכמובן שבסוף צריך להכריע".

הנשיא סיפר לרב הראשי: "פעלתי לקיים את ההתייעצות במהירות המרבית ולא בזבזתי זמן, כדי לתת את ההסמכה במהירות המרבית ועכשיו צריך שגם הפוליטיקאים יבינו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר