מצוקת 'השכונות המעורבות'

חבר ה'מועצת' לליאון: "תקיים את התקוות שתלינו בך"

במעמד אלפים, פנה הערב חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי לראש עיריית ירושלים משה ליאון והביע את מצוקת החרדים מ'השכונות המעורבות' • ומה הגיב ליאון בנאומו? צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

במעמד 'הקבלת פני רבו' שנערך הערב (שלישי) למרן הגר"ח קנייבסקי בשכונת נווה יעקב בירושלים, השמיע חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי פניה פומבית בפניו של ראש העיר משה ליאון, בבקשה לדאוג למצוקתם של עשרות אלפי החרדים המתגוררים בשכונות המעורבות בעיר.

הגרב"מ אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל, פתח את דבריו במעמד, ואמר: "הפלא ופלא, בלי עין הרע, אינני רוצה - ולא צריך - לומר מספרים; ממדבר שממה, מקוץ ודרדר... 'ישושון מדבר וציה'. כמו שדיבר פה קודם המרא דאתרא: כמה תורה ויראת שמים יש כאן... 'חדרים', בית יעקב, ישיבות - מה לא...".

"ובאמת אני רוצה להקדיש כמה מילים ולפנות אליך, ראש העיר, שכל כך עבדנו בשבילך", פנה בשלב זה חבר ה'מועצת' למשה ליאון, שנכח במקום, והוסיף: "אני בטוח, בצדק, שתקיים את התקוות שאנחנו תולים בך על כל השכונות המעורבות: תראה איך צריכה להיראות שכונה מעורבת! נווה יעקב היתה שכונה מעורבת, שעם היו בה רק קצת יראי שמים ותלמידי חכמים".

"צריך לדאוג לכל השכונות המעורבות. זהו צורכן! הם לא יכולים בלי זה, עם ישראל לא יכול בלי זה, אין קיום לעם ישראל בלי זה. אתה חייב לעמוד לימינם, אדוני ראש העיר. אתה יכול, מסוגל והשם בעזרך. לכן בחרנו בך!", הדגיש הרב אזרחי, מול קהל האלפים.

תשובתו של ראש העיר

ראש העיר ליאון מצידו, הגיב לדברים בנאום שנשא באירוע, ואמר בין היתר כי הוא נענה לבקשה, הבטיח לבנות בתי כנסת ותלמודי תורה ב'נווה יעקב' והדגיש שאי אפשר הכל ברגע אחד, אלא אט אט. כמו כן, הוא אף הבטיח לשמור על קדושת ירושלים.

כזכור, בראשית השנה שעברה היתה זו דגל התורה שהתגייסה, לצד ש"ס, לטובת בחירתו של משה ליאון לראשות העיר, ואף נמנעה לשם כך מתמיכה במועמד החרדי יוסי דייטש, איש אגודת ישראל.

בשל כך, הציפייה הרבה - והאכזבה, נכון לעכשיו - מאי-שיפור איכות חייהם של אלפי החרדים שעברו בשנים האחרונות להתגורר בשכונות לא-חרדיות, וסובלים מחוסר עצום במוסדות לימוד ומגרעות נוספות.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר