דיווח מפתיע

גנץ נכנע: "נאטום את האף ונשב עם נתניהו"

האם יו"ר כחול לבן בני גנץ בדרך לממשלת אחדות עם הליכוד? לפי דיווח טרי, נראה שהתשובה חיובית - במידה ויסוכם מראש מהי אותה 'נבצרות' בה יפרוש נתניהו לפי מתווה הנשיא (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ עם נתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר מפלגת כחול לבן ח"כ בני גנץ הציע למקורביו להיכנע, ולהסכים לשבת בממשלה אחת עם נתניהו - כך נחשף ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, גנץ אמר: "נשב כמה חודשים תחת נתניהו, נאטום את האף עם אטב לכמה חודשים, אבל בסוף יש לנתניהו תאריך תפוגה".

עוד פורסם, כי מהמתווה שהציע נשיא המדינה מקבל גנץ את עיקרון הנבצרות, אך רק אם המהות ברורה שאין שני ראשי ממשלה מקבילים, אלא יש ראש ממשלה אחד בפועל וראש ממשלה נוסף תחת התואר "נבצר", וכן שיסוכם מראש באיזה שלב ייצא נתניהו לנבצרות.

כזכור, מתווה הנשיא ריבלין כלל יציאה לנבצרות של נתניהו מתפקידו כראש ממשלה, ברגע שיוחלט על הגשת כתב אישום נגדו. נתניהו, למרבה ההפתעה, הסכים לכך מיד.

הסכמתו המדווחת, המותנית של גנץ - אם אכן ניתנה - מקרבת עוד יותר את האפשרות להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן, תוך הימנעות מהליכה למערכת בחירות שלישית בתוך שנה.

כזכור, מוקדם יותר היום נועד הרמטכ"ל אביב כוכבי עם גנץ, לבקשתו של האחרון ובהסכמת נתניהו, "לאור ההתפתחויות הביטחוניות והאזוריות" - במה שנראה כהכשרת הדרך להקמת ממשלת אחדות בשל המצב הביטחוני.

בתגובה לחשיפת 'חדשות 12' הגיבה ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי) ותקפה את גנץ: "לא המלצנו עליו כדי שישב עם נתניהו. מדובר באצבע בעין לכל ישראלי שבחר בהחלפת השלטון. בדיוק ביום בו בלוק הימין חותם על ממשלה נקיה מתמיכה ערבית, כחול לבן מתחילים לסגת מהבטחת הבחירות המרכזית שלהם: ממשלת שינוי אחרת".

"אם כחול לבן יקבלו את התנאים הגזעניים של בלוק הימין זו אצבע בעין לכל ישראלי שבחר בהחלפת השלטון", האשימה זנדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר