תיעוד בלעדי

ירי זיקוקים, תקיפת הצלם והאלימות הקשה

לידי 'כיכר השבת' הגיעו תיעודים ממצלמות האבטחה מההתפרעויות אמש באזור שכונת מאה שערים • הבחור החרדי שהותקף על ידם, מאושפז. בפנים: שמו לתפילה (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

לילה אחרי המהומות באזור שכונת מאה שערים, במשטרה חוששים כי האירועים האלימים יתחדשו גם הלילה, ונערכים בכוחות מתוגברים למניעת ההתפרעויות ולשמירה על הסדר הציבורי.

לידי 'כיכר השבת' הגיע תיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה, בהם ניתן לראות כיצד הצעירים החרדים מנסים לפגוע באלימות בנהג מונית ערבי.

ממידע שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי הרקע לתחילת המהומות, במספר צעירים המשתייכים לקהילה הסמוכה לשכונת מאה שערים, שהדליקו זיקוקים.

הם חשדו בצעיר חסידי שעבר במקום כי הוא תיעד את מעשיהם, ובלי לברר החלו להכותו באלימות קשה ובמכות אכזריות, עד כי נאלצו לפנותו בבית החולים.

הצעיר החסידי, בן למשפחה אמריקאית, מאושפז בבית החולים ומצבו מוגדר קשה. בשעות הערב (חמישי) אף הכניסו אותו לניתוח.

בני משפחתו מבקשים מהציבור להתפלל לרפואת הבחור יואל מאיר צבי בן שיינדל שרה, לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

אחרי האלימות הקשה נגד הבחור, הגיעו למקום כוחות משטרה ואותם צעירים, יחד עם צעירים חרדים נוספים, שחלקם היו בגילופין ולאחר שתיית משקאות אלכוהוליים, החלו להתפרע.

בין היתר, כך עולה מעדויות שהגיעו לידי 'כיכר השבת', יידו אותם צעירים חרדים אבנים והתיזו גז מדמיע. הם אף גרמו לנזקים לניידות משטרה ושבעה מאותם מתפרעים אלימים - נעצרו.

בשעת לילה מאוחרת, לקראת השעה 02:00, עזבו כוחות המשטרה את המקום ואותם פורעים חרדים החלו לתקוף רכבים של ערבים, כפי שאף ניתן לראות בתיעוד ממצלמות האבטחה.

איש חינוך המתגורר באזור אמר היום בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הנזק שנגרם לציבור החרדי על ידי אותם מתפרעים, גדול עד למאוד וכי במעשיהם האלימים, פוגעים הם בכל אדם חרדי ומחללים שם שמיים.

תושבים המתגוררים בסמוך למקום, ניסו בעבר מספר פעמים לפעול נגד אותם צעירים, אך הם חוששים לצאת נגדם בגלוי - ונאלצים לסבול את תוצאות מעשיהם, שפעמים רבות אינן מתאימות לאורח החיים של תושבי השכונה והרחובות הסמוכים.

במשטרה ישראל ממשיכים בחקירת האירוע האלים הלילה, וכפי שנודע ל'כיכר השבת', ייתכן כי יבוצעו מעצרים נוספים נגד הצעירים שהשתתפו בהתפרעויות.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול תוך מתן דגש בימי החג וחול המועד על מנת לוודא שכלל האירועים המתקיימים בירושלים יערכו כסדרם ועל מנת לאפשר לעשרות אלפי התושבים ומבקרי העיר לקיים את מנהגי החג", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר