אאא

סגולה לשמירה ולזכות בדין יאמר 'עלינו לשבח' ארבע פעמים בסדר שיתבאר.

ובספר 'שער הכוונות' של רבי חיים ויטאל ובספר "יסוד יוסף" שחיבר האדמו״ר רבי יוסף דוסקא בן יהודה יודל מדובנא הביא שטוב לאומרה ביום ''הושענא רבה":

"ובהיות כי יום הושענא רבה הוא יום גמר חתימת כל ישראל לטובה, ובו יחזיק האדם להתפלל מכל גזרות רעות, על כן מאוד טוב לומר ביום הושענא רבה "עלינו לשבח" עד "על כן נקווה לך" ז' פעמים: ד' פעמים ישר, וג' פעמים הפוך...".


עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ לַאֲדוֹן הַכֹּל, לָתֵת גְּדֻלָּה לְיוֹצֵר בְּרֵאשִׁית, שֶׁלֹּא עָשָׂנוּ כְּגוֹיֵי הָאֲרָצוֹת, וְלֹא שָׂמָנוּ כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה. שֶׁלֹּא שָׂם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם, וְגוֹרָלֵנוּ כְּכָל הֲמוֹנָם, שֶׁהֵם מִשְׁתַּחֲוִים לְהֶבֶל וָרִיק וּמִתְפַּלְּלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ. וַאֲנַחְנוּ מִשְׁתַּחֲוִים לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֶׁהוּא נוֹטֶה שָׁמַיִם וְיֹסֵד אָרֶץ, וּמוֹשַׁב יְקָרוֹ בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל, וּשְׁכִינַת עֻזּוֹ בְּגָבְהֵי מְרוֹמִים. הוּא אֱלֹהֵינוּ וְאֵין עוֹד אַחֵר.

אַחֵר עוֹד וְאֵין אֱלֹהֵינוּ הוּא מְרוֹמִים בְּגָבְהֵי עֻזּו ֹוּשְׁכִינַת מִמַּעַל בַּשָּׁמַיִם יְקָרוֹ וּמוֹשַׁב אָרֶץ וְיֹסֵד שָׁמַיִם נוֹטֶה שֶׁהוּא הוּא בָּרוּךְ הַקָּדוֹשׁ הַמְּלָכִים מַלְכֵי מֶלֶךְ לִפְנֵי מִשְׁתַּחֲוִים וַאֲנַחְנוּ יוֹשִׁיעַ לֹא אֵל אֶל וּמִתְפַּלְּלִים וָרִיק לְהֶבֶל מִשְׁתַּחֲוִים שֶׁהֵם הֲמוֹנָם כְּכָל וגוֹרָלֵנוּ כָּהֶם חֶלְקֵנוּ שָׂם שֶׁלֹּא הָאֲדָמָה כְּמִשְׁפְּחוֹת שָׂמָנוּ וְלֹא הָאֲרָצוֹת כְּגוֹיֵי עָשָׂנוּ שֶׁלֹּא בְּרֵאשִׁית לְיוֹצֵר גְּדֻלָּה לָתֵת הַכֹּל לַאֲדוֹן לְשַׁבֵּח עָלֵינו:

לאחר הפעם הראשונה יאמר:

אָנָּא בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה: קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ נוֹרָא:

כשחוזר פעם שניה יאמר:

נָא גִבּוֹר דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:

כשחוזר פעם שלישית יאמר:

בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:

כשחוזר פעם רביעית יאמר:

יָחִיד גֵּאָה לְעַמְּךְ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ: שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד: אֱמֶת מַלְכֵּנוּ וְאֶפֶס זוּלָתוֹ. כַּכָּתוּב בתּוֹרָתו: וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, כִּי יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת. אֵין עוֹד: