חדשות רעות: רמת הגולן היא עוטף עזה החדש

לא רחוק היום שרמת הגולן תהפוך לעוטף עזה החדש והמשודרג, עם מכה כבדה וחזקה הרבה לעורף הישראלי ועם אויב משולש – איראן, חיזבאללה בסוריה ובלבנון • פרשנות (בלוגל)

הדס אסט | כיכר השבת |
רמת הגולן (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

בשבוע שבו אירעה אותה תקרית מרה בין ישראל לחיזבאללה במורדות הר דוב, הרמנו טלפון לכמה צימרים בצפון. כיאה לחיפאים שעברו בגבורה את מלחמת לבנון השנייה, אנחנו לא מתרגשים מכמה קטיושות, ועל כן זה נראה לנו כמו עיתוי מושלם לסופ"ש בגליל העליון או ברמה. בטח כולם ביטלו, כך חשבנו, והמחירים יצנחו בהתאם. למרבה הבאסה, טעינו, כל המקומות היו בתפוסה מלאה, ואלה שכן נותר להם מקום בשבילנו, לא גילו כל סימני הנחה. אז שילמנו מחיר מלא ועלינו גם לחרמון, ביחד עם כל עם ישראל החזק והאמיץ.

באיזשהו מקום, למרות החור בכיס, שמחנו לראות שהתיירות באזור לא נפגעת ושהשקט היחסי שב במהרה לגבול הצפון. עדכוני חדשות שונים בתקופה האחרונה מאשררים זאת עם דיווחים על כך שישראל וחיזבאללה מעבירים ביניהם מסרים, בתיווך של כוחות יוניפי"ל וצבא לבנון, על כך שמדובר בסך הכול בהתחממות נקודתית בשיאה של העונה הקרה, ולא יותר מכך. אף אחד מהצדדים לא מעוניין להרחיב את העימות לכדי מתקפה רחבה, ואפשר בעצם לחזור לשגרה.

ייתכן שהשקט יישמר, בחודש הקרוב, בחודשיים הקרובים, ואולי אפילו לאורך כל שנת 2015, אך לנו להיות שאננים. לא רחוק היום שרמת הגולן תהפוך לעוטף עזה החדש והמשודרג, עם מכה כבדה וחזקה הרבה לעורף הישראלי ועם אויב משולש – איראן, חיזבאללה בסוריה ובלבנון וכמובן גם דעאש, השם הכי חם בסצנת הטרור. בל נשכח שיש גם כל מיני ארגוני אופוזיציה סוריים שמתהווים ומבססים נוכחות לאורך הגבול.

בינתיים יש לצפות מעת לעת להתלקחויות נקודתיות שכאלה עם אותם גורמים שצוינו, מהסוג שראינו בשבועות האחרונים. יום יומיים מתוחים, הם יורים, אנחנו מחזירים, מתנהלים מגעים בתיווך גורם בינלאומי להשבת השקט לאזור, ועם ישראל ממשיך למלא את הצימרים כאילו לא קרה כלום, במין תחושת אנחנו יותר חזקים מזה. מתישהו, המגעים הדיפלומטיים כבר לא יועילו, במיוחד לא כשגם אנחנו יודעים וגם האויב שלנו יודע שאין לנו באמת "גב אמריקאי" רציני כל עוד ממשל אובמה בשלטון. מתישהו ההתלקחות הנקודתית תוביל למלחמה כוללת וכואבת במיוחד. וזה יקרה ממש כמו בסיפור על קריאות "הזאב זאב", כשכבר כל כך לא נתרגש.

דבר אחד בטוח, עם או בלי גב אמריקאי, וגם מול שלושה אויבים לפחות, ידו של הצבא הישראלי על העליונה. גם את זה, האויבים שלנו יודעים. יש לנו את הצבא החזק ביותר בעולם, שרק בגלל הרבה מאוד דיפלומטיה ופוליטיקה, לא מראה את כוחו האמיתי. דיי בטוח שגם במלחמה הבאה בגזרה בצפונית הוא יילחם בצורה מרוסנת ככל הניתן, כדי שבכל זאת יישארו לנו כמה חברים בבית הלבן ובאירופה. בעורף, בכל מקרה, המחיר יהיה יקר, ורמת הגולן תהפוך לעוטף הגולן, ואולי אף עוטף הגולן והגליל. מורלית, כולנו עשויים להרגיש שהמעוז האחרון הוא מדינת תל אביב, המכוסה בידי כיפות ברזל חסונות. ככה זה כשגרים בבניין שבו אין אפילו שכן אחד שאפשר לבקש ממנו כוס סוכר כשנגמר, ולא, לעבור דירה זו ממש לא אופציה!

נכתב על ידי הדס אסט בשיתוף עם חדשות 10 המספקת לכם את כל החדשות - כל היום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר