ניצחון מיעוט

טרודו ניצח שוב בבחירות לראשות הממשלה

ראש הממשלה הקנדי, ג'סטין טרודו, ניצח בפעם השנייה בבחירות לראשות הממשלה בארצו. טרודו שניצח בפעם הראשונה ברוב גדול הצליח הפעם לנצח בקושי רב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'סטין טרודו (צילום: שאטרסטוק)

ג'סטין טרודו יהיה ככל הנראה גם ראש הממשלה הבא של קנדה לאחר שניצח על פי ההערכות בבחירות שהתקיימו בארצו. טרודו אמנם מוביל עם מפלגתו הליברלית אך בפער קטן יחסית על פני המפלגה השמרנית מה שיצריך אותו להקים ממשלת מיעוט שתקשה עליו לעבוד.

לפי כלי התקשורת הקנדיים, המפלגה הליברלית בראשות טרודו זוכה נכון לעכשיו ב-155 מושבים, ואילו המפלגה השמרנית בהובלת אנדרו שיר זוכה ב-122 מושבים בפרלמנט.

למקום השלישי, בפער גדול, מגיעה מפלגת Bloc Québécois עם 32 מושבים. רביעית, עם 25 מושבים, "המפלגה הדמוקרטית החדשה", שאותה מנהיג ג'גמיט סינג, סיקי חובש-טורבן. מפלגת הירוקים במקום החמישי עם 3 מושבים.

עבור טרודו הצעיר יחסית זהו ניצחונו השני לאחר שבפעם הקודמת ניצח באופן בולט את יריביו. הפעם הוא התקשה יותר לנצח את יריבו אנדרו שיר. ההערכות הן שטרודו יחבור למפלגתו של סינג בניסיון להשיג את 170 מושבי הפרלמנט הנדרשים להקמת ממשלה בקנדה.

סינג עצמו מאוכזב למדי לאחר שמפלגתו איבדה מושבים רבים בפרלמנט לעומת הבחירות שקדמו אך העבודה שטרודו זקוק למפלגה מאד מגדילה את השפעתה.

בנאום הניצחון הבוקר אמר טרודו לתומכיו: "עשיתם את זה, ידידיי. ברכות!". הוא הדגיש כי הוא ואנשיו יעבדו קשה למען כל הקנדים, לא משנה לאיזה מועמד הצביעו: "המדינה הצביעה לטובת אג'נדה פרוגרסיבית. הליברלים יודעים, כמו כל הקנדים, שתמיד אפשר להשתפר. כולנו רוצים ערים בטוחות יותר, עולם נקי יותר ואיכות חיים גבוהה יותר. בשנים הבאות נעבוד קשה, ותמיד נציב בראש סדר העדיפויות את המדינה הזו ואת תושביה".

מנהיג השמרנים, אנדרו שיר, התקשר לטרודו ובירך אותו על ניצחונו, וגם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירך את ראש הממשלה הקנדי על הניצחון בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר