הלווית הנשיא

פרידה ממאיר שמגר: "עמוד האש של המשפט הישראלי"

"היית אדריכל החוק הישראלי", ספד הנשיא ראובן ריבלין לנשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר. ראש הממשלה הצהיר בהלוויה: "בית המשפט חייב להישאר רשות עצמאית" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

ארונו של נשיא בית משפט העליון מאיר שמגר, שנפטר בגיל 94 הוצב היום (שלישי) ברחבת המבואה של בית המשפט העליון בירושלים, שם חלפו רבים על פני ארונו ונערך לו טקס השכבה.

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין ספד לו באומרו: "גם כשנבחרת לשופט ולנשיא בית המשפט העליון המשכת להיות אדריכל, אדריכל החוק הישראלי. היית מסור להגנה על זכויות האדם ושלטון החוק. עמדת על חשיבות האיזונים והריסונים בין הרשויות. איזונים שמטרתם למנוע היווצרות של כוח יתר שלטוני, באמצעות פיקוח ובקרה הדדיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנו נפרדים היום מעמוד האש של המשפט הישראלי. ניטלה נשמה מאפו של מאיר שמגר, אבל רוחו נוכחת כאן במלוא גדולתה. היא תוסיף לשרות עלינו עוד דורות רבים ובפועלנו בביצור ישראל, לחיזוק יסודות הצדק והמשפט ולהבטחת חירויות הפרט וחירות הלאום".

"הוא הבין שהמשפט גוף חי ונושם. המשפט משתנה כפי שהחיים עצמם משתנים. יש בתורת המשפט אמיתות יסוד קבועות ויציבות ולצדן התפתחויות בלתי-פוסקות. גם האיזון בין שלוש הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת - מתעצב כל הזמן. יש ביניהן מתח מובנה על קווי התיחום וגבולות הסמכות, אבל נתח זה איננו פגם בדמוקרטיה - הוא מהות בדמוקרטיה, על עוד נשמר עקרון פשוט שאני מקפיד עליו בכל שנותיי כראש ממשלה - בית המשפט חייב להישאר רשות עצמאית".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה "בעיניי, שמגר וכמוהו גם משפטנים דגולים אחרים החיים עמנו, ובהם הנשיא אהרן ברק - ייבדל לחיים ארוכים - לא היו מהפכנים. הם פיתחו ובנו, איש איש בזמנו, באחריות ובכישרון רב קומות מפוארות בבניין המשפט הישראלי ואנו בני הדורות הבאים אחריהם מצווים לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על הבניין היקר הזה שנבנה בעמל רב לאורך שנים ואף להוסיף בו, ככל שנוכל, לבנים אחדות משלנו. זאת נעשה, כמורשתו של שמגר, בממלכתיות, בזקיפות קומה וללא מורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר