תולדות חייו

הילולת 'סנגורן של ישראל' רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א

בזמן שנולד, שתה הבעש"ט לחיים והסביר לתלמידיו כי "היום באה לעולם נשמה גדולה אשר תמליץ טוב על עם ישראל". ואכן, היה ממליץ טוב ומלמד זכות גם על פושעי ישראל (חסידי)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מאת Kiyanka, ויקיפדיה)

בעולם היהודי והחסידי מציינים היום את תאריך כ"ה בתשרי, יום פטירתו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב המכונה 'סנגורן של ישראל'

רבי לוי יצחק נולד בשנת ת"ק לאביו רבי מאיר ולאמו ושרה סאשה בעיירה הוסקוב ובצעירותו היו רבים מכנים אותו היה ידוע בצעירותו בכינוי "העילוי".

מסופר על רבי ישראל בעל שם טוב זיע"א שבשנת ת"ק באחד הימים ציווה לתלמידיו לפתע להביא לו משקה יין כדי להרים כוסית לחיים, ותוך כדי הוא אמר. "היום באה לעולם נשמה גדולה אשר תמליץ טוב על עם ישראל", ובאותו הזמן נולד רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

בשנת תקכ"א ההחל רבי לוי יצחק לכהן כרב בעיר רוטשוול, ובשנת תקל"ו עבר להתגורר בעיר פינסק, שם כיהן כראש ישיבה עד לשנת תקמ"ה אז עזב את תפקידו בגלל חתימת ראשי הקהל בעירו על מכתב חרם נגד החסידים, מכתב עליו חתם הגאון מווילנא.

יש הסבורים שהחרם בפינסק כנגד החסידים היה כל כך משמעותי עד כדי כך שהמחרימים היו נוהגים להציק גם לבני ביתו של רבי לוי יצחק, מה שגרם לו אי נוחות גדולה.

לאחר מכן עבר רבי לוי יצחק להתגורר בעיר ברדיטשוב שבאוקראינה, שם ייסד את הקהילה החסידית בה עמד בראשה עד ליום פטירתו.

רבי לוי יצחק היה ידוע בגדלותו בתורה ובהתלהבותו הגדולה בעבודת ה' ובקיום המצוות, עד כדי כך שפעם התבטא רבי נחמן מברסלב ואמר שכאשר רבי לוי יצחק אומר את המילה "ברכו" נתזים רשפי אש ממצחו.

מעל כל זאת היה רבי לוי יצחק ידוע מאד בגלל האהבת ישראל שלו ומנהגו ללמד זכות על כל יהודי ולסנגר עליו לפני הקב"ה, גם על חוטאים, פושעים ורשעים, מה שגרם לכך שהכינוי שלו היה ונותר "סנגורן של ישראל".

רבי לוי יצחק חיבר כמה ספרים, ובראשם את הספר 'קדושת לוי' על התורה והמועדים, ספר חסידי שמהווה חלק בלתי נפרד מארון הספרים גם בימים אלו.

סנגורן של ישראל נסתלק לעולמו בתאריך כ"ה תשרי בשנת תק"ע, והוא נטמן בעיר ברדיטשוב, מקום אשר מושך אליו מתפללים רבים לאורך כל השנה.

אמש ובמהלך היום צפויים להתקיים התוועדויות לזכרו, ומאות מתפללים צפויים אף לעלות לציונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר