"ממשלה ליברלית"

גנץ שוחח עם ראשי סיעות הימין ונתקל בסירוב

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שוחח עם כלל ראשי הסיעות בכנסת וביקש להיפגש לקראת המשא ומתן להרכבת הממשלה, אך ראשי סיעות הימין סרבו והכריזו נאמנות לנתניהו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי סיעות הימין בפגישה עם רה"מ, אתמול (צילום: ללא קרדיט)

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שוחח אמש (רביעי) עם כלל ראשי הסיעות בכנסת וביקש להיפגש לקראת המשא ומתן להרכבת הממשלה, אך ראשי סיעות הימין סרבו והכריזו נאמנות לנתניהו.

לאחר השיחות עם ראשי הסיעות אמר גנץ: "אעשה הכל על מנת לממש את המנדט שניתן לי ולהרכיב ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, ולהימנע מבחירות מיותרות ויקרות".

כאמור, ראשי סיעות הימין - איילת שקד, יעקב ליצמן, משה גפני, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' השיבו כי הם נאמנים לגוש ה-55 בראשות בנימין נתניהו. ב'יהדות התורה' אף סרבו להיפגש. מי שכן צפוי להיפגש עם גנץ בימים הקרובים הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבהיר לגנץ כי הוא מגיע כמייצג גוש הימין.

השר סמוטריץ' ברך, במהלך שיחת הטלפון, את ח"כ גנץ על קבלת המנדט והביע את תקוותו להקמת ממשלת אחדות רחבה. סמוטריץ' הודה לגנץ על הזמנתו אולם מסר שהוא "מחויב לגוש הימין וביקש שהמו"מ ינוהל במשותף עם כל מפלגות הימין באמצעות נציגיהן השרים לוין ואלקין".

השר סמוטריץ' הדגיש ש"מפלגות הימין באות למו"מ בידיים נקיות ומתוך כוונה להצליח לכונן ממשלת אחדות לאומית ציונית רחבה ללא פסילות - לא של אנשים, לא של ציבורים, ולא של מפלגות".

במהלך השיחה עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, האחרון איחל לגנץ בהצלחה בניסיון להקים ממשלת אחדות רחבה והדגיש: "ש"ס חלק מגוש מפלגות הימין ותנועתו הסמיכה היום את נציגי הליכוד לנהל את המו"מ עם כחול לבן. ממשלת אחדות רחבה על פי מתווה הנשיא היא הדרך היחידה להקמת ממשלה יציבה שתפעל לפיוס לאומי ואיחוד העם".

מ'יהדות התורה' נמסר: "יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שוחח לפני זמן קצר עם ראשי יהדות התורה סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

"בשיחתם הבהירו שניהם לגנץ כי סיעת יהדות התורה מהווה חלק מבלוק הימין של 55 נציגים שהמליצו על רה"מ נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר