הילדה נלחצת ממבחנים? כך תעזרו לה

ילדכם חסר מנוח כבר זמן רב עקב מבחן גדול ומסכם בגמרא שהוא עומד לעבור? על ידי הוספת מספר צעדים פשוטים לשגרת הלימודים הרגילה שלו, אתם יכולים לסייע לו ולהקל על סבלו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בין אם הילדה שלכם נלחצת בטירוף מהכתבה עתידית של 10 מילים באנגלית, או ילדכם חסר מנוח כבר זמן רב עקב מבחן גדול ומסכם בגמרא שהוא עומד לעבור, חרדת מבחנים יכולה להטריד כל אחד, ללא קשר לציונים או ליכולות.

אבל, על ידי הוספת מספר צעדים פשוטים לשגרת הלימודים הרגילה של יורשי העצר שלכם, אתם יכולים לסייע להם ולהקל על סבלם, אומר אלי שטיין, מנהל הייעוץ האקדמי ב-"LogicPrep", חברת למורים פרטיים בניו יורק. "יש פחות לחץ כאשר אתם רגועים ומוכנים, אז גלו יוזמה, היו אקטיביים והיו שותפים מועילים לילדיכם". כך תעשו זאת כיאות:

1. פרשו את הלימוד על פני מספר לילות

דחיסת כל החומר ללימוד בלילה אחד בלבד, היא מתכון ללחץ. במקום זאת, עודדו שיטת שינון בקצב קבוע. נהלו מעקב לעתים קרובות כדי לראות מה ילדתכם לומדת בהיסטוריה, למשל. "אינכם רוצים לגלות שהיא לא יודעת מה קרה במלחמת האזרחים בלילה שלפני הבחינה שלה", מציין שטיין.

2. הדגישו את שמחת הלימוד, לא את המעמסה שבו

הטיית פעלים באנגלית לזמן עתיד אולי נראית כמו עוד מכשול שיש לעבור בשנת הלימודים - עד שתצביעו על השימושים הנפלאים של הכרת שפה זרה, כמו היכולת להסתדר כמעט בכל מדינה בעולם. "הדגישו פחות את ההצלחות שלהם ויותר את ההספקים", אומר שטיין.

3. למבדקים סטנדרטיים, בנו סיבולת

בחינות סטנדרטיות לקבלה למוסדות לימוד הן ארוכות ודורשות משטר של אסטרטגיה וסיבולת, אז היערכו אליהן כאילו ילדכם מתאמן למרתון. וודאו שהוא ביצע כמה מבחני תרגול במהלך תקופת ההכנה שלו, כדי שיוכל לאתר את הטעויות והאזורים החלשים שלו, להתאים מחדש את הטקטיקות שלו ולבנות את הסיבולת שלו, מייעץ שטיין. תרגול קבוע מסייע גם לבדיקות קטנות יותר בכיתה באותה יעילות, מציין שטיין.

4. דמיינו את התוצאה החיובית

הוא השלים את כל המטלות שלו, הוא עבר על החומר ותרגל, אז עכשיו הגיע הזמן להירגע. לפני שילדכם ירדם, מציע שטיין, תארו את הסיטואציה שבה הוא עובר את המבחן בצורה חלקה: הוא מקדיש את זמנו בזהירות לכל שאלה, בודק את תשובותיו וממלא בביטחון את השאלה האחרונה. "להאמין שאתם הולכים להצליח יש חשיבות גדולה", אומר שטיין.

5. היכנסו ליום המבחן מוכנים לחלוטין

לאחר ארוחת בוקר מזינה וממלאת, עזרו לילדכם להתארגן לקראת היום. הזכירו לו לוודא שלעפרונות יש מחקים ומחדדים, בדקו את סוללות המחשבון ושהוא ארז חטיף בריא ובקבוק מים. שלחו את ילדכם מהבית מוקדם, כדי להבטיח שהוא יגיע בזמן ולא יאחר. הזכירו לו לנשום עמוק. הוא מוכן והוא הולך להצליח. קדימה, בואו נעשה את זה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר