הפילוג בגור • האזינו

הגר"ש אלתר הוקלט: 'קבוצה גדולה רוצה לעזוב - אני קרוע'

הגאון רבי שאול אלתר, שפרש עם אנשיו מחסידות גור שבהנהגת בן דודו הרבי הנוכחי, הוקלט מסביר את פשר הקרע ההיסטורי: 'להאמין ברב'ה זה לא כמו להחליף גרביים. יש בעיה, לא אתכחש' (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ההקלטה: הגר"ש אלתר על האדמו"ר מגור (באדיבות וואלה! NEWS. צילום: אלי קובין ודוד כהן, פלאש 90)

בהקלטה שמתפרסמת היום (חמישי), נשמע הגאון רבי שאול אלתר - שפרש לאחרונה עם אנשיו מחסידות גור - מסביר בפעם הראשונה, באופן ברור, את פשר הפילוג ההיסטורי בחסידות הגדולה בישראל.

ואלו הם דבריו שנאמרו בשיחה עם אדם שזהותו אנונימית, כפי שחשף כתב 'וואלה! NEWS' יקי אדמקר: "אני רוצה שתהיה לנו את האפשרות לחיות. זה כבר עבר למצב שיש קבוצה של אנשים שחיה באופן מסוים, אני לא יודע אם אני יכול להחזיר את זה עכשיו ל... זה היה דבר כבוש הרבה שנים, ואני הפצרתי ב... אמרתי: 'אל תהפכו את זה לנושא שלי ...שהקבוצה תתגבש'. אני לא יודע, אני אומר לך, אני מסתובב - ואני לא יודע מה יהיה".

"לא יודע מה אנשים מדברים. אין שום החלטה על פילוג, יש דיבורים", מוסיף הגר"ש אלתר, בשיחת הטלפון שנערכה מן הסתם טרם הפיכת הפילוג לעובדה מוגמרת. "כואב לי הלב. אני מתפלל שהשם יאיר את העיניים שלנו ויעזור לנו לצאת מהנקודה הזאת".

"הכבוד שלי לא משחק תפקיד; מכתב התנצלות הייתי יכול לכתוב, אבל לא זה הסיפור. זה מוציא את זה עכשיו לסוג דבר אחר. יש פה קבוצה גדולה של אנשים שאומרים 'בעצם אז בוא נעזוב, ונלך בדרך שלנו'. אני לא יודע מה לענות, אני לא יודע. אני קרוע".

הקבוצה שפרשה, ב'הקפות שניות' בראשות הגר"ש (צילום: מתוך יאיר שרקי בטוויטר)

במענה לאמירה ש'אם הראש ישיבה היה מאמין ברב'ה, כאילו מבחינת גדלות, אז אוטומטית זה היה מכבה יותר את הלהבות', משיב הגר"ש: "שנה ראשונה האמנתי בו. היתה איזו שיחה במשך השנה הראשונה, שמהשיחה הזאת יצאתי... להאמין ברב'ה זה לא כמו להחליף גרביים. היה המון קרדיט. בשנה הראשונה נכנסתי עם 'קוויטל'. היה דבר ששבר את הזה... לא ראיתי... רב'ה נקרא שהוא מלמד; לא הצלחתי לקבל שום דבר. בשנה הראשונה נדחפתי בתוך כל הקהל לשמוע. התחיל סדק. אתה צריך לקבל משהו מרב'ה, לקנות משהו מרב'ה, שילמד אותך... זה הלך ונהיה יותר גרוע ויותר גרוע. נכון, יש בעיה. לא אתכחש לזה".

'אם הראש ישיבה היה מאמין ברב'ה, כל האנשים שמסביב לראש ישיבה היו חסידים להוטים של הרב'ה', אומר הגורם האלמוני - והגאון רבי שאול מגיב: "אני לא מאמין בגלל סיבות. לא מאמין כי אני לא מאמין. כי ראינו סיפורים. צריך סיבות להאמין".

שאלה: הראש ישיבה לא מאמין שהוא יהודי גדול? הגר"ש: "אתה חסיד שלו; לא הייתי רוצה לדבר איתך על ה... שנה ראשונה אחזתי ממנו... נוכל לעשות שלא יהיה, כמו שאומרים לשבור את הבית. אמונה? לא, לא. לא יצליח...".

"הם יגידו 'תן מכתב התנצלות, ונחזיר אותך'. וזה אמת... 'נכבד אותך עוד יותר' - מצוין, אבל לא זו הנקודה", מסכם ראש ישיבת שפת אמת לשעבר את דבריו המדהימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר