שמחה פרידמן ומשפחתו: מחרוזת 'ישמחו'

הזמר שמחה פרידמן במחרוזת 'ישמחו במלכותך' אותה הוא מבצע עם משפחתו ודודו ז"ל מתוך אלבום משפחתי שהוקלט לפני כמה שנים לכבוד יום הולדתו של אביו של שמחה (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יוסף גרינולד)

בהמשך לשיר "א סוכה'לע" שהתפרסם בשבוע שעבר, משחרר שמחה פרידמן 2 שירים נוספים ("בצאת" ו"ישמחו") מתוך הפרויקט המשפחתי "שולחן השבת שלנו". כאן באתר, בחרנו להעלות לכבוד שבת את מחרוזת שירי "ישמחו במלכותך".

שמחה פרידמן מספר: לרגל יום ההולדת ה-60 של אבא שלי - שליח הרבי לצפת משנת תשל"ו - הרב אלתר אליהו הכהן פרידמאן, התכנסנו כל בני המשפחה באולפן, האחים והאחיינים, והקלטנו את השירים שעליהם גדלנו בבית. אותם ניגונים שאבא שלנו לימד אותנו בשולחן השבת במהלך השנים. זו הייתה חוויה יוצאת דופן, מוזיקלית ומרגשת. הדיסק התפרסם בקרב בני המשפחה המורחבת, עבר בין חברים קרובים, חלק קטן מהשירים הגיעו לרשת, והתגובות החמות שקיבלתי על הפרוייקט המתוק והמשפחתי הזה דרבנו אותי להוציא את הדיסק לאור בצורה מסודרת. הפעם, לכבוד שבת קודש, הנה מחרוזת מיוחדת, אהובה ונוסטלגית של שירי "ישמחו במלכותך", ובהמשך יעלו שאר השירים - 12 בסך הכל.
בחלק מהשירים, כמו לדוגמה בשיר זה, אירחנו את בן דודנו מצד האבא, ר' אברהם אליעזר (אברום) הכהן הולנדר ז"ל, שנפטר בערב פסח בשנה שעברה (תשע"ט). אמא של ר' אברום - מרת בלומה, ואמא של אבא שלי - מרת מרם צימל לבית רוכוורגר - אחיות. ר' אברום היה חזן מפורסם, פה מפיק מרגליות, דרשן בחסד, ולמרות שחייו האישיים לא היו קלים, היה אדם שמח ותמיד היה חיוך נסוך על פניו. אני, שמחה, קרוי על שם אביו - ר' שמחה הכהן הולנדר, שנפטר ביום הכיפורים תשל"ג. לר' אברום לא היו ילדים, ולדאבוננו לא נשאר שום זכר ושארית למשפחת הולנדר. יהא פרויקט זה לעילוי נשמתו!
אולי כאן המקום לנסות לברר את שורשי משפחת הולנדר. ניסינו ויגענו, אך העלינו חרס בידינו. אנחנו יודעים שהוריו של שמחה ז"ל הם ישראל הכהן ומינדל הולנדר, אך מעבר לזה לא ידוע לנו דבר על בנים נוספים, נכדים, נינים או צאצאים. אשמח לקבל הודעה מכל היודע פרטים על משפחה זו ניתן לשלוח מייל לכתובת: simchif@gmail.com".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר