'ממשלת מיעוט', הסוף?

הרשימה המשותפת: מו"מ עם גנץ - רק יחד עם בל"ד

כלל הסיעות הערביות מאמצות קו נוקשה מול 'כחול לבן', ומודיעות כי לא יקיימו עמה משא ומתן להקמת ממשלה בלי בל"ד - שמראש סירבה להמליץ על גנץ כראש ממשלה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ, וח"כ יזבק מבל"ד - הסמן הקיצוני ב'משותפת' (צילום: חיים גולדברג / פייסבוק)

הרשימה המשותפת מפרסמת הערב (חמישי) הודעה די דרמטית, בה נכתב: לא ננהל משא ומתן עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ - בלי סיעת בל"ד.

הודעה זו עשויה לשים קץ לרעיון 'ממשלת המיעוט', בו דובר רבות לאחרונה, הכולל ממשלה בת 44 ח"כים בראשות גנץ, בשיתוף מפלגות השמאל, בתמיכה מבחוץ של 'המשותפת' ותוך הימנעות של ישראל ביתנובהצבעה על הקמתה.

המפלגה הערבית המשותפת, מורכבת ידוע מכמה סיעות. חד"ש, רע"ם-תע"ל ובל"ד. האחרונה נחשבת לקיצונית מביניהן, ובשל כך היא אף לא המליצה בפני נשיא המדינה על גנץ להטלת מנדט הרכבת הממשלה.

כעת, לאחר הווטו שמטילות כלל הסיעות הערביות על משא ומתן בלי בל"ד, נראה כי יורדת מהפרק אפשרות ממשלת המיעוט, מפניה התריע שוב ושוב ראש הממשלה בנימין נתניהו.

סרטון שפרסם היום גנץ, כחלק ממאמציו להרכיב ממשלה (צילום: מתוך טוויטר)

מוקדם יותר היום צייץ נתניהו: "ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות ובגיבוי של ליברמן - מסוכנת לישראל", זאת בתגובה לדברי יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כי "בכחול לבן הסכימו איתנו על שורת סוגיות, ביניהן ביטול חוק קמיניץ שהחמיר את הענישה על בניה בלתי חוקית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר