הפרשה נמשכת

החיילים מ'נצח יהודה' אוימו: "נרצח אתכם"

במהלך שהותם בכלא 4 - חיילים בדואים איימו על חיילי 'נצח יהודה' העצורים: "נרצח אתכם". עו"ד בן גביר תוקף: "המערכת ממשיכה להפקיר את מיטב לוחמינו" (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אסתר רוביאן, פלאש 90)

שני חיילים בדואים השוהים במעצר בכלא 4, איימו על מספר חיילים המשתייכים לחטיבת כפיר מגדוד 'נצח יהודה' שנעצרו אתמול (רביעי) והובאו גם הם לשהות בכלא 4.

הדבר נחשף אמש במהלך דיון שהתקיים בעניינם של החיילים בבית המשפט הצבאי ביפו, ביקש מאחד החיילים פרקליטם של מפקדם של החיילים, עו"ד איתמר בן גביר, לספר על אשר אירע להם בכלא 4. החייל סיפר כי שני חיילים בדואים ששהו יחד עימו וחבריו בכלא, איימו עליהם ואמרו להם "נרצח אתכם".

שופט בית המשפט הורה לשמור את שמותיהם של החיילים המאוימים תחת חיסיון כדי למנוע פגיעה בהם.

החיילים מחטיבת כפיר הם כאמור החיילים מגדוד "נצח יהודה" השייכים לנחל החרדי, שנעצרו אמש ע"י מצ"ח לאחר שמספר צעירים בדואים תקפו אותם בצומת דביר שבדרום, כאשר החיילים הגנו על עצמם.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את מפקד הכיתה של החיילים, אומר בתגובה לדברים כי "אם לא די בכך שצה"ל מפקיר את חייליו אל מחוץ לכלא ולא מעניק להם גיבוי חד משמעי על הגנה עצמית מפני תוקפים בדואים, הרי שכעת הוא מוסיף חטא על פשע וממשיך להפקיר אותם אף בתוך כותלי הכלא. את הלוחמים הגיבורים יש לשחרר, ומי שצריך לרצות מאסר אלו הבדואים שתקפו אותם ואלו שאיימו עליהם בתוך הכלא".

כזכור, 14 חיילים מגדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, נעצרו אתמול (שלישי) על ידי המשטרה הצבאית, בחשד שתקפו לפני מספר ימים קבוצת בדואים, במהלך קטטה בתחנת דלק באזור באר שבע.

התקרית, כך מתברר, התרחשה בשבוע שעבר, כאשר החיילים חזרו מהלווייתו של הנער החרדי אשר חזות ז"ל, שנפטר לאחר שנפגע ממכת ברק בחוף זיקים בחול המועד.

לפי טענת החיילים, כאשר הם עצרו בתחנת הדלק, קבוצת בדואים החלה להתגרות בהם ולקללם, ואחד מהם אף התבטא: "בוא חייל, אני אדקור אותך". המ"כ החל לחתור למגע ועצר את הבדואי המאיים, ובשלב זה החלה מהומה במקום, כאשר הבדואים ניסו לתקוף את המ"כ והחיילים הגיעו כדי להגן עליו וכך התפתחה קטטה במקום.

החיילים גברו על הבדואים, ערכו חיפוש על הבדואי שאיים וגילו שאין עליו סכין. בשלב זה, עזבו החיילים את המקום. אתמול, כאמור, עצרה המשטרה הצבאית חיילים לחקירה וחלקם נעצרו.

רן טובול, אביו של אחד החיילים העצורים, אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב'כאן רשת ב' כי "החיילים האלה היו בהלוויה של הנער שנפטר ממכת ברק. הם עצרו להתרענן בתחנת הדלק, זה היה בסביבות 01:00 בלילה. ישבו שם חבורת בדואים, כנראה שהתחילו חילופי מילים".

"בסופו של דבר כולם עלו בחזרה למיניבוס", הוא מספר, "אחד הבדואים התגרה בהם ותוך התקרבות לאוטובוס צעק 'בוא נדקור אותך בלב' - הבן שלי, מפקד הכוח, ניגש אליו ועצר אותו. הבדואי ניסה לגעת לו בנשק".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בדיקה ראשונית בעניין שנערכה בכלא, לא העלתה בסיס לטענה שהושמעו איומים כלפי החיילים. החיילים לא העבירו תלונה לגורמי הכלא בעניין. ככל שתוגש תלונה היא תיבדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר