הדרמה הלילית • מאחורי הקלעים

התלמידים התחננו בפני הגר"ש אלתר - שהכריע: אין הסכם

עם סיום הפגישה הלילית עם חברי הוועדה האחראית שמינה האדמו"ר מגור, עלתה קבוצה מצומצמת מתלמידיו לביתו. בסיום הדיון, הודיע הגר"ש אלתר כי כי ההצעות שקיבל - לא מקובלות עליו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפנות בוקר (שישי), הוציאו מבית הגר"ש אלתר את נוסח ההודעה הבאה: "הם באו עם הצעות שאמרתי להם שאינם מקובלות עלי. ממילא מודיעים לקהל אנ"ש שאין הסכם ולא יהיה הסכם. ונשארים בכל תוקף כפי התוכניות. ושלא להאמין להודעות שקריות".

ההודעה יצאה שעות ספורות לאחר שהסתיימה הפגישה בבית הגר"ש עם שניים מחברי הוועדה האחראית שמינה האדמו"ר מגור, הרב דב לנדאו והרב אברהם בנימין זילברברג.

כפי שדווח במהלך הלילה ב'כיכר השבת', הפגישה הסתיימה ללא תוצאות והגר"ש אמר להם כי ישיב תשובה בימים הקרובים - אך התשובה השלילית נמסרה כבר לפנות בוקר.

מה היה שם באותם שעות, מההתלבטות עד לקבלת ההחלטה הסופית כי אין הסכם? 'כיכר השבת' עם הפרטים מאחורי הקלעים:

קבוצה מצומצמת מתלמידיו הקרובים של ראש ישיבת שפת אמת עלו לאחר חצות הלילה, מיד עם סיום הפגישה עם חברי הוועדה, אל ביתו של הגר"ש אלתר לדיון בנושא ההסכם שהציעו בחסידות גור.

חברי הוועדה יוצאים מהפגישה עם הגר"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורם המעורב בפרטים סיפר הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי התלמידים טענו בפניו כי להם לא יהיה לאן לחזור, וכי הם רוצים שהוא ינהיג אותם. "הם ממש התחננו בפני ראש הישיבה שימשיך להיות זה שינהיג אותם".

הגר"ש אלתר בירר איתם אם הם מבינים את משמעות הצעד, שזה עלול להזיק להם גם במציאת שידוכים לילדיהם. האברכים השיבו בחיוב.

בשלב זה עבר ר' שאול לדבר על חשיבות מידת הביטחון בשידוכים וכי כל שידוך, אם זה מה שאמור לצאת לפועל, זה יקרה בסוף.

בסופו של דבר, אחרי שתלמידיו ביקשו ממנו כי ימשיך, למרות הכל ועל-אף הפרישות של חלק מהמשתתפים בתפילות שמחת תורה, בהם מי שהוכתר לרב הקהילה, הרב בצלאל וקסלשטיין, החליט הגר"ש לדחות את ההסכם.

אנשי הגר"ש מבינים כעת, לנוכח מספרם המועט, כי ככל הנראה לא יתאפשר להם להקים תלמודי תורה בכל עיר, והם ינסו להשתלב בתלמודי תורה כלל חסידיים.

עם זאת, שטיבלך לתפילה ולימוד לאנ"ש ימשיכו לפתוח בכל עיר שיש צורך, והישיבה שהוקמה בירושלים אתמול (חמישי), נשארת פתוחה שכן יש בה מספר מספיק של בחורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר