פטירת הגר"נ קרליץ זצ"ל

נתניהו במכתב ניחומים: זוהי אבידה גדולה לעם היהודי כולו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב ניחומים לרב מרדכי קרליץ ואחיו על פטירת פוסק הדור רבי ניסים קרליץ זצ"ל. במכתבו, הוא משבח את פועלו של הרב וקורא לשמר את מורשתו הרוחנית (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו והגר"נ קרליץ זצ"ל (צילום: פלאש 90, בעריש פילמר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב (מוצאי שבת) מכתב תנחומים לבניו של פוסק הדור, הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל, כשהמכתב מוען לבנו של הגאון זצ"ל, הרב מרדכי (מוטלה) קרליץ.

במכתבו כתב נתניהו: "אני דואב עמוקות איתך ועם משפחתך הנכבדה על פטירת אביכם, גאון התורה הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ"ל. זוהי אבידה גדולה לעם היהודי כולו. לבי איתכם בשעת כאבכם, ואני מוסר לכם את מלוא תנחומיי".

בפתח מכתבו הרחיב נתניהו על גדלותו בתורה של הגרנ"ק זצ"ל: "הרב קרליץ שקד יום ולילה על תלמודו, ובכך המשיך את גדלותו בתורה ובהלכה של אבותיו. מעמדו כאחד מענקי הפסיקה ההלכתית בדורנו הושג בזכות הבקיאות העצומה שרכש בש"ס ובספרות הפוסקים - בעמל בלתי פוסק שנה אחר שנה.

"בצד עמידתו של הרב קרליץ בראש כולל 'חזון איש' וכהונתו כרבה של שכונת רמת אהרון בבני ברק, הוא הקים בית דין צדק - בני ברק לדיני ממונות, אישות וגרות על פי משפט התורה. כנשיא ועד הישיבות, וכחבר מועצת גדולי התורה הוא תרם רבות לפריחת עולם התורה במדינת ישראל".

נתניהו הוסיף עוד: "ראיתי את תמונת הרבבות שליוו את הרב קרליץ בדרכו האחרונה. הבכי והמספד נבעו מעומק הלבבות הם שיקפו את הכרת התודה של כל שדרות הציבור החרדי על פועלו של הרב לזיכוי הרבים - בדרך ארץ, במסירות אין קץ, באהבת ישראל אמיתית".

בשלב זה, פנה נתניהו באופן אישי למרדכי קרליץ וכותב: "הרב מרדכי יקירי, אני מבקש לחזק אותך ואת סובביך, ביודעי שתפעלו לשמר את מורשתו הרוחנית של אביכם בעבור הדורות הבאים".

בסיום מכתבו כתב: "בהזמנות זו, יישר כוחך על מאמציך לביסוס עולם התורה, לפיתוח העיר בני ברק ולהרחבת הפעילות של קרן ההסעות למען ילדי ישראל. מי ייתן שעשייתך הברוכה תהיה לעילוי נשמתו המאירה של הרב קרליץ זצ"ל".

את המכתב הביא בפני משפחת קרליץ, עו"ד רוני פאלוך, שהגיע לנחם את האבלים יחד עם הגאון רבי יוסף אפרתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר