"משהו גדול קרה"

הצבא האמריקני פשט ומנהיג 'דאעש' אל בגדדי - התפוצץ

מנהיג 'דאעש', אבו בכר אל בגדדי, ככל הנראה נהרג הלילה - בפשיטה אמריקנית על מקום מחבואו בסוריה. לפי הדיווחים, אל-בגדדי פוצץ חגורת נפץ שנשא ויחד עמו נהרגו שתיים מנשותיו (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתשרי תש"פ | 27.10.19
אבו בכר אל בגדדי (צילום: מתוך نجوم مصرية בפייסבוק)

מנהיג 'דאעש', אבו בכר אל-בגדדי, ככל-הנראה נהרג הלילה (ראשון) במהלך פשיטה אמריקנית ליד הכפר בארישא, במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה, על המקום בו התחבא.

כך חוסל אל-בגדדי? תיעוד מהרשתות החברתיות הערביות

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, צייץ במהלך הלילה: "משהו מאוד גדול קרה כרגע", ולא יסף. במקביל, הבית הלבן הודיע כי הנשיא יישא "הצרה דרמטית" בשעה 15:00 (לפי שעון ישראל).

לפי הדיווחים בכלי התקשורת, מטוסי קרב, מסוקים ומל"טים הגיעו לאיזור בו לפי החשד התחבא אל-בגדדי. המבצע יצא אל הפועל לאחר קבל מידע מודיעיני מה-CIA.

לפי חלק מהדיווחים, המבנה בו שהה אל-בגדדי הופצץ בחמישה טילים מהאוויר - הפיצוצים נשמעו עד הגבול הטורקי. לאחר מכן, נחתו כוחות מיוחדים במקום, כדי לאסוף פרטי מודיעין וראיות למותו של מנהיג 'דאעש'.

ברשת 'פוקס ניוז' ציטטו גורם צבאי שאמר כי "יעד חשוב של דאעש" נהרג בפשיטה, אך עם זאת, צבא ארה"ב לא אישר באופן רשמי את הדיווחים.

זירת החיסול (צילום: מתוך הטוויטר)

באתר "ניוזוויק" דווח בשם גורם בפנטגון כי אל-בגדדי נהרג לאחר שפוצץ את עצמו באמצעות חגורת נפץ שנשא על עצמו. עוד דווח כי לפי בכירים במשרד ההגנה, יחד עם אל-בגדדי נהרגו שתיים מנשותיו ,אך עם זאת נמסר כי לא נפגעו ילדים במהלך הפשיטה.

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם הצבא האמריקני תקף בית שבו התבצר אל-בגדדי, ובתקיפה נהרגו תשעה בני אדם, בהם מנהיג דאעש ושתי נשותיו.

‏בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אישר הבוקר כי בדיקות ה-DNA אימתו כי אכן במנהיג דאע"ש נהרג. הבכיר אמר לערוץ "אל-חורה" שהחיסול בוצע ע"י כוח אמריקני של ה-NAVY SEALS שהוצנח בצפון מערב סוריה. לדבריו, גופתו של אל-בגדדי נלקחה על-ידי הכוח.

בסוכנות הידיעות 'רויטרס' ציטטו שני גורמים רשמיים באיראן שסיפרו כי גורמים סורים עדכנו את טהרן על מותו של מנהיג דאעש אל-בגדדי. בנוסף, שני גורמים ביטחוניים בעיראק קיבלו עדכון דומה. לפי אחד הגורמים, המבצע לחיסולו של מנהיג דאעש יצא לפועל לאחר שהתגלה מקום מסתורו כשניסה להוציא את משפחתו מאידליב לעבר הגבול הטורקי.

רק לפני כחודש, פרסם 'דאעש' הקלטה של אל-בגדדי, בו קרא לאנשיו להמשיך במאמציהם, הוא ציין כמה יעדים אך לא מסר מועדים ספציפיים. "איך מוסלמים יכולים ליהנות מהחיים?" הוא שאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר