צפו בתיעוד

השאלה של נשיא המועצת לבעל ה'הלכה ברורה'; צפו

חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף ביקר במעונו של נשיא המועצת וראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, להזמינו להילולת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. צפו בוידאו (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף, בעל ההלכה ברורה וראש ביהמ"ד יחווה דע, ביקר במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן, להזמינו לקראת ההילולא הגדולה למרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זיע"א.

במהלך השיחה שיבח נשיא המועצת את הגר"ד יוסף על הרבצת התורה והמשכת דרך אביו בהלכה ובהעמדת התורה על תילה.

בסיום שאל ראש הישיבה את בעל ההלכה ברורה בחיוך: "למה כבודו קרא למוסדות יחווה דעת ולא יביע אומר", ועל כך סיפר הגר"ד על הימים והלילות בהם ישב עם אביו מרן זצ"ל על ספרי יחווה דעת".

הגר"ד סיפר לחכם: "הייתי בגיל שבע עשרה, אבא שלי היה נותן ברדיו שאלות ותשובות ואז כתב את יחווה דעת חלק א'. הייתי נער צעיר, ואז כשבא לכתוב חלק ב' הוא כתב תשובות ואני הייתי צריך לעבוד על המכונת כתיבה, לקחתי את התשובות ועבדתי בעצמי, הייתי עושה מה שביקש אבל הייתי כותב בעצמי בצורה אחרת והייתי אומר לו תבחר יש כאן את שלי ואת שלך. הייתי לומד הרבה ראשונים אז הוספתי דברים, והיה בדרך כלל בוחר את שלי".

"הייתי ממש שותף של אבא בשו"ת יחווה דעת, השקעתי בו את כל החיים שלי לכן בהוראת אבא קראתי בשם הזה גם למוסדות שלי שב"ה יושבים שם מאות אברכים תלמידי חכמים מופלגים ועמלים בתורה". סיפר הגר"ד לנשיא המועצת.

נשיא המועצת בירכו בהמשך הרבצת התורה ואמר בחיוך "יום ליום יביע אומר ולילה ללילה יחווה דעת, לא רק לילה. גם יום וגם לילה מרביצים תורה ביחווה דעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר