צפו בתיעוד

מרגש: נחנך בית כנסת ראשון בקיבוץ מגידו

כ-‭70‬ שנה אחרי שנוסד ע"י תנועת השומר החדש, חנכו חברי הקיבוץ מגידו, לראשונה, את בית הכנסת הראשון במקום. ח"כ מקלב: "האמת רחוקה מהשנאה לדת שמנסים לייצר" (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
החגיגה בקיבוץ (צילום: באדיבות המצלם)

היסטוריה בקיבוץ מגידו שבעמק יזרעאל, כ-‭70‬ שנה אחרי שנוסד ע"י תנועת השומר החדש, חנכו חברי הקיבוץ לראשונה את בית הכנסת הראשון של הקיבוץ.

לחנוכת בית הכנסת שנבנה בסיוע איילת השחר הגיעו חבר הכנסת אורי מקלב, הגאון רבי משה חיים לאו מרבני נתניה, ראש המועצה האיזורית וראשי התנועה הקיבוצית.

בית הכנסת הינו הראשון בקיבוץ ונבנה לאחר הצבעה ואישור במזכירות הקיבוץ, כאשר באירוע אמש נכחו כל חברי הקיבוץ.

חבר הכנסת לשעבר משה פלד המתגורר בקיבוץ עין השיטה סיפר על מורכבות העניין לבנות בית כנסת בקיבוץ. "אצלנו בקיבוץ ההצבעה הייתה לרעתינו וולא אושר אבל בנינו את בית הכנסת כמו חומה ומגדל. לאחר שבוע עמד בית כנסת בקיבוץ. חלק מהדמוקרטיה זה לדואג לקבוצות המיעוט".

כאשר התבקש חבר הכנסת מקלב לשאת דברים קראו לעברו חברי הקיבוץ שלא לוותר ולהתפשר במגעים הקואליציוניים. "תשמרו על הגוש ואל תוותרו", צעקו לעברו.

הנאום של ח"כ אורי מקלב

ח"כ אורי מקלב אמר בדבריו: "כמה מרגש לראות את חנוכת בית הכנסת החדש. האמת לא נמצאת בתעמולת השקר של שנאה לדת או הקיטוב שמנסים לייצר אלא האמת רחוקה מאוד מכך ונמצאת בבתי הכנסת, בביקוש הגדול למבני דת בקיבוצים, כל שבת מתקיימים שיעורי תורה ותפילות בקיבוצים. צריך לבוא ליישובים והקיבוצים ולראות בחוש את הנסיונות למצוא את המאחד ולא את המפריד".

ראש מוא"ז מגידו אמר בטקס כי "חז"ל כבר אמרו ש'דרך ארץ קדמה לתורה'. היהדות בשבילי היא עולם שלם של ערכים מורשת ומוסר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר