סערת הטלפונים

סמוטריץ': בפרקליטות חושבים שכולנו מטומטמים

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף את הפרקליטות והמשטרה בעקבות התגובה אתמול בה נאמר כי החיפוש בטלפונים של מקורבי רה"מ יעשה בפיקוח שופט (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יונתן אוריך לצד רה"מ (צילום: טוויטר - יונתן אוריך)

פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר: שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף הבוקר (שלישי) את הפרקליטות והמשטרה בעקבות התגובה אתמול בה נאמר כי החיפוש בטלפונים של מקורבי רה"מ יעשה בפיקוח שופט. בהמשך היום יכנס שר המשפטים אמיר אוחנה מסיבת עיתונאים, בה הוא צפוי להתייחס לפרשה.

לדברי סמוטריץ': "בפרקליטות חושבים שכולנו מטומטמים. אין דרך אחרת להסביר את ההודעה השקרית הזו. פרוצדורה שבה השופט נובר בטלפון בעצמו ומחפש את חומרי החקירה לא קיימת בשיטת המשפט האדברסרית שלנו (שבה אין 'שופט חוקר'). מה גם שמתברר שהחוקרת במשטרה כבר עשתה את זה בעצמה".

ח"כ שלמה קרעי הוסיף: "אין מנוס מלהקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת התנהלות המשטרה ופרקליטות המדינה מאז פרשת רות דוד ואילך".

לדבריו: "אנו ניצבים בפני צומת הכרעה שבה ייקבע האם מדינת ישראל נשלטת על ידי פקידים שמתנהלים במחשכים או על ידי דמוקרטיה אמיתית שבה יש ביקורת גם כלפי גורמי אכיפת חוק, בכירים ככל שיהיו. הממשלה הזו, גם כעת, לא יכולה לעצום את עיניה ולאפשר להתנהלות הזו להימשך ללא בדיקה אמיתית ומהירה שתוביל גם למסקנות אישיות במידת הצורך".

כזכור, אתמול טענו במשרד המשפטים ובמשטרה בנושא החרמת הטלפונים הסלולארים כי: "הדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. אך בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט".

"המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

אלא שאמש טען יונתן אוריך, מקורבי של רה"מ שנחקר בפרשה, כי החוקרת ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין עופר גולן, דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד. החוקרת, כך על פי הטענה, לא מציינת בפניו שיש לו זכות לסרב.

במכתב ציינה עורכת דינו, נועה מילשטיין, כי החוקרת בדרגת פקד "דרשה ממנו לקבל את קוד הכניסה לטלפון שלו. בשלב מסוים ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולתת לה לעניין בתכתובות בינו לבין מנהל הקמפיין".

אוריך אפשר לחוקרת שעיינה בהתכתבות ולקחה את הנייד מחוץ לחדר החקירות. כשחזרה, אוריך הבחין - כך על פי פרקליטתו - שהחוקרת עיינה בהתכתבויות נוספות שאינן קשורות לפרשת ההטרדה.

הדברים הגיעו לשיאם כשלטענת אוריך היא הקלידה פרטים ומידע שהיא מוציאה מהמכשיר שלו לקבוצה של אפליקציית טלגרם שנקראת "השלמות לתיק 4000". אם הטענות נכונות, הן מעידות על כך שמידע מהטלפון של היועץ והדובר משמש גם לחקירת פרשות אחרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש לפרשה ואמר: "החרמת הטלפונים של יועציי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר