"להזהיר גדולים על קטנים"

ח"כ משה ארבל חשף: 70 בני נוער עצורים על סחר בגת

ח"כ משה ארבל (ש"ס) חשף בנאום במליאת הכנסת כי למעלה משבעים בני נוער מישראל, בהם חרדים רבים, עצורים בגין סחר בגת ברחבי העולם, וקרא להזהיר את בני הנוער (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

סוגיית ניצול תמימותן של צעירים חרדים רבים, לסחר בצמח הגת - האסור בחלק ממדינות אירופה, עלתה היום (שלישי) על סדר היום במליאת הכנסת, על-ידי ח"כ משה ארבל (ש"ס), במסגרת נאומים בני דקה.

ח"כ ארבל, העלה את הסוגיה הכאובה בה כנופיה מנצלת את תמימותם ותמימותן של נערים ונערות רבים, בעיקר מקרב אוכלוסיות מוחלשות - ביניהם חרדים רבים ובני העדה האתיופית, ומציעה להם מימון טיול לחו"ל על חשבונם - בתמורה לסחר בצמח הגת, הנחשב לחוקי בישראל, אך לא באותן מדינות אליהם נדרשים הנערים לייצא את הצמח.

מנתונים שהציגו אנשי משרד החוץ בפני ח"כ ארבל עולה כי למעלה משבעים בני נוער עצורים בגין סחר בגת ברחבי העולם, ביניהם נער ממוצא אתיופי שנידון לעשר שנות מאסר בטורקיה, כאשר משיחה שערך ח"כ ארבל עם בני משפחתו בשל מצבה הרפואי של אמו לא פורסם שמו.

בדבריו קרא ח"כ ארבל: "להזהיר גדולים על הקטנים ולשוחח עם בני הנוער שיימנעו מלהיענות להצעות מפוקפקות מעין אלו, שכן מימון טיול לכל יעד שיהיה, איננו מצדיק את חווית המעצר, המאסר ועמידה לדין פלילי".

ח"כ משה ארבל ממשיך לעמוד מול גורמי משרד החוץ למעקב אחר מצבם המשפטי ולסייע בטיפול באותן נערים ונערות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר