חילולי השבת מתרחבים

פרצה חמורה: מערך הסעות יפעל בשבתות במטרופולין גוש דן

עיריית תל אביב כבר אישרה הערב את התקציב הראשוני, ומספר ראשי ערים הודיעו כי יצטרפו ליוזמה שתרחיב את חילולי השבת הפומביים, בהפעלת מערך הסעות בשבת קודש (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תמונת ארכיון (צילום: Oren Nahshon / FLASH90)

הפרצה החמורה המתוכננת בחומות הדת עם הפעלת מערך ההסעים תוך רמיסת קדושת השבת הקדושה, הופכת למעשית עם אישור התקציב הערב (שלישי) על ידי ועדת הכספים של עיריית תל אביב - יפו.

אחרי אישור התקציב הראשוני, מצהירים בעירייה כי יפעילו את ההסעות בשבתות עד לסוף השנה הלועזית 2019, כלומר: כבר בשבועות הקרובים.

מלבד תל אביב, יצטרפו בשלב הראשון גם עיריות גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון, וההסעות יחברו בין הערים, המצויות במטרופולין גוש דן.

באתר ynet, ציטטו את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי שאמר הערב כי "רשת התחבורה המטרופולינית מצטרפת לתכנית קווי מוניות השירות של משרד התחבורה, ולמיזמים השיתופיים שמפעילה עיריית תל אביב-יפו- "אוטותל" ו"תל אופן". מטרתם לתת מענה לדרישה הציבורית ההולכת וגוברת ליצירת פתרונות התניידות לאורך כל השבוע ולייצר חלופות תחבורתיות אשר יסייעו לצמצם את הצורך של התושבים ובאי העיר ברכב פרטי ויקטינו את השימוש בו. בכך יתרמו להורדת יוקר המחייה, יקלו על בעיות התחבורה והחנייה ויאפשרו ניידות לאוכלוסיות מוחלשות שאין בבעלותן רכב פרטי".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים הסביר את הרחבת חילולי השבת כי "מיזם ההסעות המטרופוליני אינו צעד כנגד הציבור הדתי, אין לו קשר לנושא הדת, המיזם הוא עבור אוכלוסייה גדולה שזקוקה לפתרון תחבורתי בסופי שבוע, פתרון לביקורי משפחה, לביקור חולים, להגעה למקומות בילוי ונופש ועוד. אני מברך את עיריית תל אביב-יפו על הובלת המיזם ורתימת הרשויות בגוש דן ומשוכנע שחלק מתושבי גבעתיים שישתמשו בקו היוצא ומגיע לעיר, לא יצטרכו להחזיק כעת רכב ויפחיתו שימוש ברכבים הפרטיים גם בשאר ימי השבוע".

ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו אמר על רמיסת השבת הקדושה כי "בעיריית קריית אונו רואים את החשיבות שבעידוד הציבור לנסיעה במערכת להסעת המונים בכל ימות השבוע. מיסוד קווי תחבורה יעילים, נוחים וראויים, הינו הבסיס להפחתת עומסי התנועה בכבישים והעירייה נאלצת להיכנס לתחום אשר המדינה צריכה לספק. גם בני הנוער והצעירים בעיר, החפצים לצאת לבילוי ונופש במהלך השבת, במיוחד אלה שידם אינה משגת שכירת מונית לשם כך, ישמחו להשתמש בשירות זה. ברגע שיינתנו הפתרונות היעילים בכל ימות השבוע, יעדיפו רבים שלא לממן רכישה ואחזקת רכב פרטי, יפחיתו זיהום אוויר ויחסכו ממון רב".

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון אמר: "בארבע השנים האחרונות פועל ברמת השרון קו אוטובוס ייעודי בשבתות המשמש את התושבים ומעניק להם גישה נוחה למקומות מרכזיים. שיתוף הפעולה המטרופוליני נותן פתרון לצורך מהותי ואמיתי של מיליוני תושבים ויאפשר להם להתנייד בקלות ובנוחות ולנצל את ימי החופש שלהם באופן מיטבי. אני מברך על ההתארגנות המשותפת ומשוכנע כי היא תוכיח את עצמה."

ח"כ יאיר לפיד התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "מברך את ועדת הכספים של עיריית תל אביב שאישרה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר