בעקבות התיעוד המקומם

איש יחידת החילוץ, על הטיולים המסוכנים: "תופעה המאפיינת חרדים"

לאחר שנחשף ב'כיכר השבת' כי תלמידי ישיבה ניסו בשעת לילה להיכנס ולטייל במקום בו נהרג אמש שעיה ברכר ז"ל, תוך כדי חילוצו, פותח גורם בכיר ביחידת החילוץ את לבו - ומדבר בכאב גדול (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הצעירים, בקרבת החפ"ק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"זאת תופעה, שמאפיינת את הציבור החרדי" - כך אומר הערב (שלישי) גורם בכיר שנטל חלק במבצע חילוץ תלמידי הישיבה בנחל בו נפל אל מותו ישעיהו ברכר בן ה-20, לאחר שנחשף לפרסום המקומם היום ב'כיכר השבת' על צעירים חרדים שניסו להיכנס לזירה כדי לטייל בה, בעוד החילוץ בעיצומו.

כזכור, כפי שדווח, תוך כדי שמתנדבי יחידת החילוץ מגילות שרויים בשיא מאמציהם להוציא את חמשת הנערים החרדים ממסלול הטיול הקטלני, נצפה מחזה מדהים: מספר תלמידי ישיבה צעירים, המנסים להיכנס להר במקום, כחלק מטיול שתכננו.

אחד מהנערים, שניגש לחפ"ק החילוץ שהוקם בזירה, ניסה להסביר: "אני יודע שמחלצים משם עכשיו בחורים, אבל אני רוצה לטייל. בקטנה', לא את כל המסלול".

אלו לא היו נער או שניים, אלא כמה קבוצות של צעירים, בחורי ישיבה, שלמרבה הפלא אף לא הבינו תחילה את סירובם העיקש של הגורמים האחראים.

כעת איש יחידת החילוץ מוסיף פרטים על המקרה, ומתאר בשיחה ל'כיכר השבת': "הם רצו להיכנס לשמורת עין פשחא, והופתעו לשמוע שהשמורה סגורה בשעה כזאת. אמרתי להם, בצחוק, 'חבל. פספסתם ב-10 דקות...'".

אריק אבולוף, דובר יחידת החילוץ (צילום: מתוך פייסבוק)

"זאת בדיוק התופעה", הוא מציין: "שאנשים עולים לרכב, ומגיעים למקום - מבלי לבדוק מה הן שעות ההגעה, ומבלי להתאים את המסלול ליכולות שלהם".

הגורם המקצועי מדגיש: "לצערי הרב, זה משהו שמאפיין את הציבור החרדי: רובם יוצאים לטיולים, מבלי לעשות הכנות מתאימות לפי הכללים המקובלים".

אריק אבולוף, דובר יחידת החילוץ, מסכם בכאב: "מה שהכי גרוע, זו התוצאה הקשה. כי בסופו של דבר, האירועים האלו מסתיימים בפציעות, ואפילו במוות, ונגרם צער גדול מאד למשפחות".

שעיה ברכר ז"ל. הרוג הנפילה בנחל סמאר (באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר