מעצר אזרחים ירדנים

ירדן מחזירה את שגרירה בישראל להתייעצויות

שר החוץ הירדני הודיע כי שגריר ירדן בישראל יוחזר להתייעצות עקב מעצרם של שני אזרחים ירדנים. במקביל, כוחות הביטחון בירדן עצרו אזרח ישראלי שחצה את הגבול לירדן (אקטואליה)

שגריר ירדן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שגריר ירדן בישראל, רסאן אלמג'אלי, יוחזר למדינתו להתייעצות בעקבות מעצרם בישראל של שני אזרחים ירדנים - היבה אל-לבדי בת ה-32 ועבד א-רחמן מרעי בן ה-29, כך הודיע אמש (שלישי) שר החוץ הירדני, איימן ספדי.

שני האזרחים הירדנים עצורים בישראל מאז חודש אוגוסט. אל-לבדי חשודה במגע עם סוכן זר ובתמיכה בטרור. לדברי סנגורה, היא חשודה כי במהלך שני ביקורים שערכה בביירות, נפגשה עם אנשים המזוהים עם חיזבאללה. ונעצרה כשהגיעה למעבר אלנבי עם אמה ודודתה.

שר החוץ הירדני הודיע כי "לאור חוסר ההיענות מצד ישראל לבקשותינו מזה מספר חודשים לשחרר את היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן, והמשך כליאתם הלא-חוקית והלא-מוסרית, קראנו לשגריר ירדן בתל אביב חזרה לירדן להתייעצויות כצעד ראשון".

לדברי שר החוץ ספדי, "אנו רואים בממשלת ישראל אחראית לחייהם של אזרחינו, שמצבם הבריאותי הידרדר בחומרה במעצר שרירותי ובלתי חוקי. ננקוט בכל הצעדים החוקיים הנחוצים, ובצעדים דיפלומטים כדי להבטיח את החזרתם בשלום הביתה. מעצר מנהלי הוא בלתי חוקי".

במקביל, הערב נעצר בירדן אזרח ישראלי שחצה את הגבול, לאחר שרחץ בנהר הירדן. הוא תוחקר על-ידי כוחות הביטחון הירדניים ובמשרד החוץ מסרו כי האירוע בבדיקה. צה"ל אישר כי אזרח ישראלי חצה את הגבול ומתוחקר על-ידי כוחות הביטחון הירדניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר