המידע שהוביל לחיסול

פעיל דאע"ש שתכנן את בית המסתור - הסגיר את אל-בגדדי

הוא נחשב ל"פעיל מסור", במשך שנים עלה בסולם הדרגות בארגון, הופקד על תכנון הבית בו הסתתר אל-בגדדי ואף ליווה את ילדיו ונשיו, עד שהפך לחפרפרת והוביל לחיסולו של הטרוריסט המסוכן (עולם)

אבו בכר אל בגדדי (צילום: מתוך סרטון של דאעש)

החפרפרת שהובילה לחיסול: פעיל בכיר בארגון הטרור הרצחני דאע"ש, היה זה שחשף את מיקמו של מנהיג דאע"ש, אבו באכר אל-בגדדי וסייע להביא לחיסולו.

גורמי מודיעין בכירים בארצות-הברית חשפו הלילה (רביעי) כי הפעיל הבכיר, היה זה שתכנן ובנה את בית המסתור בו חוסל בסופו של דבר אל-בגדדי.

בכירים בצבא האמריקני ובכיר בגוף ביון במזרח התיכון, סיפרו ל"וושינגטון פוסט" כי הפעיל טיפס במשך השנים בסולם הדרגות לאחר שהתמסר לפעילות הארגון והצליח להתברג במעגל הקרוב של המנהיג.

כאן חוסל מנהיג דאע"ש (צילום: מתוך טוויטר, רשתות ערביות)

בחודשים האחרונים הוא קיבל אחריות על הברחת אל-בגדדי ומשפחתו, ואף הוטל עליו ללוות את ילדיו ונשותיו של מנהיג דאעש, כשנסעו לקבל טיפול רפואי.

הפעיל, עזר, כאור, לתכנן ולהקים את המתחם המבוצר בו שהה אל-בגדדי, ואף החזיק בידיו מפות ומידע מפורט על כל חדר במבנה.

הפעיל שהפך לחפרפרת היה זה שהביא את המידע החשוב כי אל-בגדדי נוהג להסתובב עם חגורת נפץ על גופו, כדי לפוצצה במקרה שייתפס, מידע שסייע לשמור על שלומם של הכוחות המיוחדים.

במשך חודשים רבים הופעל הפעיל כחפרפרת בדאע"ש, על-ידי הכוחות הכורדים שפעלו באזור נגד דאע"ש, ולאחר מכן העבירו אותו למודיעין האמריקני, שבחן את נאמנותו.

העיתון מציין מפי אחד המקורות כי מדובר באדם ממוצא סוני, שהחליט להפוך לחפרפרת בארגון הטרור לאחר שאחד מבני משפחתו הוצא להוריג בידי דאעש.

הזירה בה חוסל מנהיג דאע"ש (צילום: מתוך הטוויטר)

במהלך המבצע, שהה הפעיל באזור והיה עד לחיסולו של אל-בגדדי. לאחר מכן הוא חולץ עם בני משפחתו למקום מסתור.

לאחר שהיה זה שהביא לחיסול הטרוריסט, הוא צפוי לקבל חלק נכבד - ואולי אף את כל הפרס הכספי שעמד על 25 מיליון דולר.

כזכור, גופתו של אל-בגדדי הושלכה לים, לאחר "טקס דתי", כפי שנעשה גם לאוסמה בן לאדן, לאחר שחוסל. במהל המבצע המיוחד נעצרו שני חשודים.

רמטכ"ל צבא ארה"ב, הגנרל מייק מילי, הודיע כי אין בכוונתם לפרסם תמונות או סרטונים ממותו של אל-בגדדי, זאת למרות הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שרצה שהציבור ייחשף לזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר