מכתב תחינה

רבני בית וגן פנו למשה ליאון: אל תהרוס את בית הכנסת

לאחר שהניסיון להרוס את המבנה הלא החוקי של בית הכנסת לא צלח, פונים רבני בית וגן במכתב תחינה לראש העיר משה ליאון שימצא פתרון ולא ייתן יד להריסת בית הכנסת (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ניסיונות הפינוי, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

רבני שכונת בית וגן שיגרו מכתב תחינה לראש העיר ירושלים, משה ליאון, נגד פינוי בית כנסת חניכי הישיבות ספרדים, ברחוב תורה ועבודה בגבעת האנטנה, קרית יובל - בית וגן, כך נודע ל'כיכר השבת'.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', ביום שני בצהריים הגיע מנוף לפנות את בית הכנסת. האברכים החלו לומר תהילים והתבצרו בבבית הכנסת כדי למנוע את הפינוי וההריסה של המקום, שנבנה באופן בלתי חוקי. כעבור זמן קצר, למרות שיועמ"ש העירייה כבר חתם על הפינוי, ההריסה נמנעה בשלב זה - בפעילות חברי מועצה חרדים מול לשכת ראש העירייה משה ליאון.

ל'כיכר השבת' נודע כי בית הכנסת הוקם כסוכה על שטח בגבעת האנטנה המיועד לגנים ומעונות יום, לאחר חג הסוכות הסירו המתפללים את הסכך והניחו תקרת גבס, מה שהפך את המקום לבית מדרש, והחליטו להישאר במקום כמבנה זמני.

הניסיון לפנות את בית הכנסת, השבוע (באדיבות המצלם)

למרות העובדה שהצבת בית הכנסת נעשתה באופן בלתי חוקי בעליל, החל לחץ על ראש עיריית ירושלים משה ליאון שלא לבצע פינוי עד למציאת בית כנסת חילופי.

אחד המתפללים אמר ל'כיכר השבת' כי "אנחנו עוזרים לנציגים לעזור לנו, יותר קל להם לעזור כאשר יש מבנה לא חוקי וצריך חלופה מהירה כדי לא להרוס בית כנסת עם טרקטור".

כעת חושף 'כיכר השבת' כי הלחץ על ראש העיר נמשך ורבני בית וגן פונים במכתב אל משה ליאון, בבקשה ודרישה "לפתור את מצוקתם ולפעול לקיומו של בית הכנסת ובוודאי שלא לתת להחריבו ולהרסו חלילה וחס".

וזה נוסח המכתב של רבני השכונה לראש העיר:

"לכבוד ראש העיר מר משה ליאון הי"ו. ירושלים זכתה לריבוי אוכלוסין של מאות אלפי יהודים יקרים יראים ושלמים. משמיים זיכו אותך לעמוד בראש העיר ולדאוג לפלטין של מלך ולרווחת תושביה ברוחניות ובגשמיות. תושבי ירושלים רואים בך כנציגם הטבעי וכמי שיודע לדאוג הן לרווחת העיר לנקיונה ולכל העניינים הנצרכים לצד טיפוח ודאגה לבתי הכנסת בתי המדרש ולימוד התורה המפכה בה בכל שעות היממה.

"הננו לפנות לכבודו בשל מצוקת האברכים בשכונת קרית יובל בית וגן באזור גבעת האנטנה שאין להם מקדש מעט בית כנסת ובית מדרש. ובוודאי ברור לך שאין יכולת לקיים חיים יהודיים בשום מקום בעולם ללא בית כנסת.

"אנו פונים אליך בבקשה ודרישה לפתור את מצוקתם ופעילותך לקיומו של בית הכנסת ובוודאי שלא לתת להחריבו ולהרסו חלילה וחס.

"האברכים היקרים המתגוררים באזור זה שעשו הכל למען שינוי היחס בקרב מקבלי ההחלטות סביב היחס המנוכר של גורמים בעירייה בעבר לתושבי השכונה פונים אליך בציפייה בתקווה ובידיעה כי אין ספק שאתה מוביל את השינוי המבורך למען תושבי העיר והשכונה".

על המכתב חתמו הגאונים: רבי עזריאל אוירבך, רבי ניסים הררי, רבי מיכאל טולידנו, רב בית הכנסת רבי שלמה זעפרני, רבי אברהם דיין, רבי ניסים דרעי, רבי נפתלי ויג, רבי אברהם עטיה, רבי מרדכי עטיה ורבי רפאל ברוך טולידנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר