עלייה של עשרות אחוזים

הסינים צורכים עוד בשר בקר; אוכלי הכשר בישראל - ישלמו

וירוס שפקד את תעשיית החזיר בסין, הביא לעלייה בביקוש בבשר בקר, והם החלו לייבא • המגדלים בארגנטינה מעדיפים למכור לסינים הקונים ואוכלים הכל, ולא ליהודים עם דרישות הכשרות (כלכלה)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קדחת החזירים האפריקאית בסין מתחילה להשפיע על מכירי הבשר הכשר בישראל, ומחירי הבשר הקפוא המיובא, צפוי לעלות בכעשרים אחוז, כאשר המחיר לצרכן אף עשוי לעלות באחוזים משמעותיים יותר.

כפי שכבר דיווחנו ב'כיכר השבת', מגיפת קדחת החזירים האפריקאית המשתוללת בסין, כילתה את מרבית אוכלוסיית החזירים במדינה, ולכן החלו הסינים לרכוש בשר באורוגוואי, המדינה בה שוחטים חלק ממערכות כשרות המהדרין.

למרות שהעליה הייתה צפויה, מתברר כי היא תהיה גבוה מההערכה הראשונית, שכן ספקים ומגדלים בדרום אמריקה הבהירו כי הם מעדיפים למכור לסינים מאשר לישראלים.

ההסבר שלהם היה כי בעוד הסינים רוכשים את הבהמה בשלמותה ואוכלים את כל חלקיה, היהודים, בגלל דיני הכשרות, רוכשים רק חלקים מסוימים.

בשל האינטרס הכלכלי שלהם להרוויח סכום כסף גבוה יותר על כל בהמה, יידחקו יבואני הבשר הכשר הישראלים מהתור, לטובת הסינים - הרוכשים כמעט שליש מייצור בשר הבקר בדרום אמריקה.

מערכות הכשרות של רבני העיר בני ברק, הרב לנדא והרב רוזנבלט, ומערכת הכשרות של הרב לנדא, שוחטים בדרום אמריקה - והם עשויים להיקלע למחסור מסוים בתקופה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר