הנאום והסערה

ד"ר מרדכי קידר לא מתנצל: "יגאל עמיר לא רצח את רבין"

אוניברסיטת בר אילן זימנה לוועדת משמעת את ד"ר מרדכי קידר, שאמר במהלך הפגנת תמיכה בראש הממשלה כי "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות שלו זה י"ר" (חדשות)

(צילום: Arielinson, מתוך ויקיפדיה)

אוניברסיטת בר אילן זימנה הצהריים (רביעי) לוועדת משמעת את ד"ר מרדכי קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית בעקבות דבריו כי לא יגאל עמיר הוא שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין.

בראיון לכאן חדשות אמר קידר: "אם יזמינו אותי לוועדת משמעת - אגיש מכתב התפטרות באותו רגע. שראש המחלקה תתחיל לחפש מרצה מחליף".

לחדשות 12 הסביר כיצד הגיע למסקנה שלו: "יום אחד הקשבתי להרצאה שלו בנושא הזה והחלטתי שיש דברים בגו. ישבתי איתו 4 שעות, והוא פרס בפני עוול שלם. מאוד קוהרנטי. הוא הגיע למסקנות שהגיע ונתן לי תקציר מנהלים קטן".

כאשר נשאל מדוע הודה עמיר ברצח ענה: "אם יחקרו אותך חודש מבוקר עד בוקר בלי עורך דין אתה תודה גם ברצח הבל. עמיר חי בבידוד ואתה לא יודע מה הוא חושב כי אין לו למי לומר את זה. למה הוא בבידוד? למה אתה לא יכול להגיע אליו? כל אסיר הוא נגיש, יש נוהל, טופס שאתה מסביר למה. חוץ ממנו, למה הוא לא?".

קידר ביקר בחריפות את ההחלטה לסווג חלק ממסמכי החקירה כסודיים ביותר ולא לחשוף אותם בפני הציבור: "עצם העובדה שמסמך מוגדר כסודי ביותר בלי שום סיבה למעט הסיבה שיש בו משהו שמצביע על כך שזה לא מתאים לאג'נדה זה לא סיבה לשים על זה סודי ביותר. מישהו רוצה להסתיר את זה".

כזכור, קידר אמר אתמול כי "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י"ר - לא יצחק רבין. י"ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה, כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין, מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

"אני קורא מכאן, להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין", קרא ד"ר קידר, "הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי בר אילן מוכפשת, שכולנו מוכפשים, בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. והוא יושב בכלא בבידוד, למה בבידוד? בגלל שלא יגיד את האמת לאף אחד".

מטעמו של רה"מ בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדברים, שנאמרו בעצרת תמיכה בו, כי "ראש הממשלה נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר