"פייק מו"מ"

גנץ ולפיד הפתיעו את יריב לוין בפגישת המו"מ

צוותי המשא ומתן של 'כחול לבן' ו'הליכוד' נפגשו בכפר המכבייה. "כנראה מדובר בפייק משא ומתן", אמר השר יריב לוין, שהופתע כשלפיד וגנץ נכנסו באמצע הפגישה (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בחשוון תש"פ | 31.10.19
(צילום: דוברות כחול לבן)

צוותי המשא ומתן של מפלגות 'כחול לבן' ו'הליכוד' נפגשו הבוקר (חמישי) בכפר המכבייה, לפגישה שנייה. "כנראה מדובר בפייק משא ומתן", אמר השר יריב לוין בפתח הפגישה. כעבור כשעתיים וחצי, הפגישה הסתיימה.

במהלך הפגישה, הפתיעו יו"ר כחול לבן בני גנץ וח"כ יאיר לפיד כשהצטרפו לפגישת המשא ומתן.

השר יריב לוין הגיב על זה ואמר כי "מדובר בתרגיל יח"צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. הצעתי לגנץ ולפיד את שירותי התרגום שלי מערבית לקראת פגישתם עם איימן עודה היום, שכן שם מנהלת כחול לבן מו"מ אמיתי, ואילו איתנו מתנהל פייק מו"מ שהוא הצגה לתקשורת בלבד".

מ'הליכוד' נמסר כי "לפיד הגיע לפגישה כדי להשגיח על גנץ שלא יסכים לממשלת אחדות".

בפגישה משתתפים ראש צוות המו"מ מטעם 'כחול לבן', ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה. מטעם 'הליכוד' משתתפים השר יריב לוין, השר זאב אלקין ועו"ד מיכאל ראבילו.

בפתח הישיבה, אמר השר לוין: "אנחנו מגיעים היום מתוך תחושה קשה שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כאשר המשא ומתן האמיתי מתקיים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים.

"גם היום, נשוב ונבקש לדעת אם רעיון האיוולת הזה נזנח והאם כחול לבן החליטה שהיא באמת רוצה אחדות, וכמובן האם היא מקבלת את מתווה הנשיא שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלה. לצערי נראה לי שגם הפעם לא נשמע תשובה לכל השאלות האלה".

כעבור כשעתיים וחצי הסתיימה הפגישה. מ'הליכוד' נמסר כי השרים לוין ואלקין הדגישו כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין.

לוין ואלקין אמרו כי "גם בתום הפגישה היום אנו יוצאים בהרגשה שמדובר בפייק משא ומתן, בהצגה של כחול לבן לתקשורת ובשיחה נעימה שכל מטרתה להעביר את הזמן. הפגישה האמיתית תחל יותר מאוחר היום בין גנץ לעודה במטרה להקים ממשלת מיעוט קיצונית ומסוכנת עם הערבים. כל עוד לא נזנח רעיון האיוולת הזה, הדיונים יהיו בגדר הצגה ופייק מו"מ.

"הצדדים הסכימו לקיים פגישה נוספת ביום ראשון, והשרים הביעו תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים".

מ'כחול לבן' נמסר: "פגישת צוות המו"מ של כחול לבן והליכוד הסתיימה זה עתה. עיקר הפגישה עסק בדרישות המהות וקווי היסוד החשובים לליכוד. פגישת המשך צפויה להתקיים כבר ביום ראשון הקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר