שש שנים להסתלקותו

מועצת הרבנות התכנסה בבית מרן הגר"ע יוסף זצ"ל

במלאות שש שנים להסתלקותו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל התכנסה מועצת הרבנות הראשית, בראשות הראשל"צ הגר"י יוסף, בבית מרן ברחוב הקבלן 45. צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הרבנות הראשית)

במלאות שש שנים להסתלקותו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל התכנסה מועצת הרבנות הראשית, בראשות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בבית מרן ברחוב הקבלן 45, שם התארח ראש העיר משה ליאון שהכריז על שינוי שם השכונה מ'הר נוף' ל'נאות יוסף' והקמת 'חידון הראשון לציון', לזכרו של מרן זצ"ל.

את הישיבה פתח ננשיא מועצת הרבנות הגר"י יוסף: "בחדר הזה יישב מרן האבא ושקד על התורה, מהחדר הזה יצא תורה לעם ישראל ויצא הלכה לעם ישראל, הרב היה שוקד פה על התורה יומם וליל בהתמדה עצומה, ולכן היה ראוי לקיים את הישיבה הזאת בחדר התלמוד של מרן".

"כשנבחרנו לרבנים הראשיים", סיפר הראשל"צ: "הגענו הרבנים לאחר בחירתנו ומרן קיבל אותנו בחדר הזה ונתן לנו את ברכתו והנחה אותנו לקבל החלטות יחד באחווה ובשלום ותשועה ברוב יועץ, וברכתו מלווה אותנו עד היום הזה ותלווה אותנו הלאה ונזכה לקדש שם שמים ברבים ולהגדיל תורה ולהאדירה".

הרב יוסף הוסיף: "ספריו ופסקיו של מרן הם אבן היסוד לפסיקה בבתי הדין הרבנים, בכל הסוגיות הקשות. זכותו של מרן תעמוד לנו, הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית בהמשך פועלו ובהפצת היהדות לדורי דורות".

לאחר מכן דיבר הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו: "גדלותו ובקיאותו העצומה בתורה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל בתורה, הייתה מן המפורסמות בכל בית ישראל. הידיעות שלו בכל מכמני התורה הפכו את ביתו לאבן שואבת עבור כל שוחרי ההלכה והתורה בארץ ובעולם".

"לצד כל בקיאותו וגדלותו העצומה של מרן", הוסיף הגר"ד: "עדיין, כל מי שהגיע לקבל את ברכתו ועצתו הרגיש כאילו באותו זמן הוא בן יחיד ולמרות שזמנו של הרב היה מדוד בשניות, כשהיה צריך לעודד ילד קטן, או לתת עצה לרב קהילה, היה מפנה מזמנו עד שהרגיש שהעניין הגיע לפתרונו. נייחל שהאור הגדול שיצא מהבית הזה ימשיך להאיר לדורי דורות לכל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר