נמצאים באותו בנק מגיל 18? אולי הגיע הזמן להיפרד

רוב האנשים בוחרים בנק כאשר הם לומדים בישיבה, בתיכון או כשהם מתחתנים - בין אם בגלל קרבה למקום מגוריהם או כי זהו הבנק שבו הוריהם נמצאים. אבל האם זה נכון? המומחה עונה (כלכלה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מכירים את האמרה: "אם זה לא שבור, אל תתקן את זה"? ובכן, זה המוטו שאנשים פועלים לפיו לעתים קרובות מדי, בכל הקשור לאסטרטגיה הפיננסית שלהם, במיוחד כשמדובר בעניין בסיסי מאוד: באיזה בנק הם מנהלים את החשבון שלהם.

לפי דברי פרנוש טורבי, מומחה למימון אישי, שגריר הבנק האמריקני "צ'ייס" והמוח המבריק מאחורי הפודקאסט "סו מוני",
יש פיתרון קל.

מקור הבעיה: רוב האנשים בוחרים בנק כאשר הם לומדים בישיבה, בתיכון או מעט מאוחר יותר, כשהם מתחתנים - בין אם בגלל קרבה למקום מגוריהם או משום שזהו הבנק שבו הוריהם נמצאים או בהתאם להמלצת חברים. אבל לטענת טורבי, זה המקום בו הדברים יכולים להיתקע. "כשמדובר במזומנים שלכם, אם אתם לא מחנים אותם במקום הנכון, אתם לא מרוויחים את הכסף שלכם".

אז מה בדיוק צריך לחפש בבנק? אתם רוצים לוודא שהעמלות בו נמוכות או לא קיימות (הן על ביצוע עסקאות למיניהן והן על תחזוקת חשבונות). עליכם לשאוף לריבית שתקצרו מחסכון שתפרישו מדי חודש בחודשו של 1 עד 2 אחוזים. עליכם לוודא שמיקומי הבנק ומכשירי הכספומט עולים בקנה אחד עם שגרת חייכם. עליכם לשאול גם אילו שירותים אחרים הוא יכול להציע לכם בהמשך הדרך - למשל, האם זהו המקום בו יהיה לכם נוח לקחת משכנתא או אפילו הלוואה עסקית?

אך באיזו תדירות כדאי באמת לעבור בנק? לא לעתים קרובות, כמובן, אומר טורבי. אבל עבור כל מי שנמצא באותו הבנק מאז ימי הנעורים, כדאי לעיין ברשימה שלעיל ולחפש אלטרנטיבה אם המוסד הפיננסי הנוכחי שלכם פשוט לא עונה על הצרכים שלכם. "אתם רוצים שהבנק שלכם יהיה בחירה מודעת", אומר טורבי. "לא משהו שירשתם רק בגלל שההורים המליצו עליו פעם אחת".

המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר