"איזה תותח"

שוטרים "השתעשעו" וירו בנער פלסטיני • צפו

מח"ש ערכה שימוע לארבעה שוטרי משמר הגבול החשודים בירי, סתם כך, לעבר נער פלסטיני שהלך עם ידיים למעלה, בגבו אליהם - "ככל הנראה לשם השעשוע" • תיעוד (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד הירי (צילומים: מתוך غزة الآن בטוויטר)

המחלקה לחקירות שוטרים ערכה בימים האחרונים שימוע לארבעה שוטרי משמר הגבול, החשודים בירי "לשם שעשוע" בנער פלסטיני.

בסרטון שתיעד את האירוע ופרסם אמש (מוצ"ש) כתב 'חדשות 13' ישי פורת, נצפים השוטרים, שהוצבו ליד מחסום א-זעיים סמוך למעלה אדומים, כשהם צועקים על הצעיר "עוף, עוף" בתום עיכוב לבדיקה קצרה.

לאחר מכן, בעודו מתרחק מהם עם ידיים למעלה, הוא נורה לפתע ונופל אל הכביש. בהמשך התברר כי היה זה כדור ספוג, שגרם לפציעה בגבו של הנער, כשהשוטרים טוענים כי הוא אף הצליח להתרומם מיד לאחר מכן ולהמשיך בדרכו.

שופט שדן לפני כשנה בבקשה להאריך את מעצר אחד החשודים, הגדיר כאמור את המעשה כירי "ככל הנראה לשם השעשוע".

בפרקליטות, כך דווח ב'חדשות 13', סבורים כי קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין ארבעה מבין החשודים, בכפוף לתוצאות השימועים שנערכו להם לאחרונה, כשהעבירה בה הם חשודים, הינה מעשה פזיזות או רשלנות בשימוש בנשק.

ההתכתבות המקוממת

יצוין, כי לאחר האירוע התרברב לכאורה אחד הלוחמים במעשה, בהתכתבות עם בת-זוגו: "הגעת?", היא שאלה. "כן, בבסיס כבר", הוא ענה לה והוסיף: "אבל איך יריתי בו, אה? איזה תותח אני".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה שהתרחש לפני כשנה וחצי, ועודנו נחקר במח"ש. אשתקד, מיד עם היוודע דבר האירוע, הודחה הלוחמת שעל פי החשד ביצעה את ירי כדור הספוג, וסיימה את שירותה בחיל לאלתר. כאמור, הלוחמת (בשירות סדיר) הוחזרה לצה"ל, זאת לצד הליך החקירה שמתקיים במקביל. לוחמים נוספים שהיו בפעילות הורחקו וחלקם אף הועברו מתפקידם. מדובר במקרה חריג, שאינו מאפיין את פעילותם של לוחמי מג"ב להגנה על ביטחון המדינה ואזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר