לרגל היארצייט

האדמו"ר שמרגש גם לאחר 70 שנה ממותו

דמותו הפלאית של בעל ה'אש קודש' מפיאסצ'נה שנרצח בשואה הי"ד, ממשיכה לרגש רבים יותר משבעים שנה לאחר פטירתו. האזינו לשירים שנכתבו בהשראת תורתו (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
רבי קלונימוס קלמן שפירא הי"ד (צילום: ללא קרדיט)

רבי קלונימוס קלמן שפירא - האדמו"ר מפיאסצנה, היה דמות ייחודית בעולם היהודי טרם השואה, ספריו "חובת התלמידים" וספרו שיצא לאחר שנרצח בשואה "אש קודש" - הכולל את דרשותיו בגטו וורשא, נחשבים לספרים מוכרים ומוערכים.

על אף התמקדותו של הרבי פיסאצ'נה בענייני בין אדם למקום כמו לימוד תורה ועבודת התפילה, הוא גם הדגיש מאד את ענייני בין אדם לחברו. רבי שלמה קרליבך ז"ל סיפר שאחד המשפטים שהיו שגורים בפיו והיה אומר אותו בכל הזדמנות הוא: "תזכרו דבר אחד, הדבר הכי חשוב בחיים זה לעשות טובה ליהודי". המשפט שהופיע בסיפורו הנודע "הגיבן הקדוש" היווה השראה לכמה שירים שיצאו בשנים האחרונות כשהם מעבירים את המסר המרגש של האדמו"ר שלא שרד את ימי השואה ונרצח בתאריך ה' חשוון תש"ג.

'הגיבן הקדוש' הסיפור המקורי והמרגש של ר' שלמה

ר' שלמה קרליבך ז"ל סיפר את סיפורו האישי עם מנקה הרחובות הגיבן מתל אביב תלמידו של ר' קלונימוס קלמן טרם השואה. האזינו לגרסה המקורית בעברית כפי שסיפר אותה קרליבך עצמו. באדיבות 'גל פז'.

'הגיבן הקדוש' בגרסת השיר של אהרן רזאל

באלבומו האחרון 'הנשמה רוצה יותר' הלחין רזאל את סיפורו של קרליבך ואף ערך לו קליפ אנימציה ייחודי. השיר שהתקבל באהבה רבה הוקלט לאחר מכן גם בשפה האנגלית. העיבוד של אייל מזיג.

'זיכרון ישן' - דודי פרישמן

הזמר דודי פרישמן הושפע אף הוא מסיפורו של קרליבך על הרבי מפיאסצ'נה וכתב והלחין שיר קסום במיוחד על הרבי והמסר הייחודי שלו. עיבוד בני שוורץ

'ניגון פיאסצ'נה' - להקת 'דרך אחים'

להקת 'דרך אחים' של צמד הגיסים מדרום אפריקה החליטה להלחין ניגון מיוחד לזכרו של הרבי כשסיפור חייו של הרבי מסופר על גבי קליפ שהוצמד לניגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר