נאות יוסף או הר נוף?

מאות תושבי השכונה חתמו כנגד שינוי השם

לאחר ההודעה על שינוי שם שכונת הר נוף ל"נאות יוסף" על שמם של הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב זצ"ל, יוצאים תושבים בשכונה למאבק כנגד החלפת השם ללא אישורם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לאחר ההודעה על שינוי שמה של שכונת הר נוף ל"נאות יוסף" על שמם של מרנן הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב זצ"ל, יוצאים תושבים בשכונה למאבק נגד החלפת השם.

בעצומה אינטרנטית עליה חתמו קרוב ל-2,000 איש כתבו המתנגדים: "אנו, תושבי שכונת הר נוף - וכל תושבי ירושלים שאינם רוצים לקום בבוקר ולגלות ששם שכונתם הוחלף ללא ידיעתם ודעתם - מביעים התנגדות מוחלטת וגורפת למהלך שבו ראש העיר מר משה לאון החליט ללא הודעה מוקדמת מסודרת , ללא דיון עם תושבי השכונה ומבלי לתת אפשרות לתושבים להביע את דעתם בנדון, להחליף את שם השכונה".

עוד כתבו, כי "זהו מהלך משמעותי המשפיע על כל תושבי השכונה ורגשותיהם אינו יכול להיעשות בכפיה וללא מתן אפשרות לתושבים לחוות את דעתם בישיבה מסודרת ובהודעה מראש".

בסיום העצומה נכתב: "שם השכונה אינו 'מתנה' שראש העיר יכול לחלק על פי רצון בודדים, כל מהלך של שינוי שם השכונה צריך להיעשות בשיתוף כלל תושביה, על ידי מתן אפשרות להבעת דעה מסודרת בצורה דמוקרטית ובמשאל כולל ופתוח כפי שנעשה בערים אחרות".

אלא שבכירים בספרא דוחים את טענות המתנגדים. לדבריהם, השכונה איננה קרויה על שם איש זה או אחר שכבודו ניזוק בשל החלפת השם. עד כה היה שם אחד לשכונה בעל משמעות נמוכה, וכעת קיבלה השכונה שם עם משמעות עצומה על שמם של גדולי הדור.

ל'כיכר השבת' נודע, כי שמו של רחוב הקבלן שהיה אמור להיות מוחלף על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, לא יוחלף באופן סופי בשל התנגדות משפחת הקבלן.

ביום שלישי הקרוב תעלה ההצעה בוועדת השמות של עיריית ירושלים ותאושר על ידי החברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר