טור דעה

אל תחטטו לנו בטלפונים // אבי רבינא

מנדלבליט, תן לנו העיתונאים, בפרט אלו שעובדים צמוד לפוליטיקאים לעבוד בשקט. מומלץ שמערכת אכיפת החוק תשקיע את האנרגיה בבדק בית בפרקליטות המדליפה (דעות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מנדלבליט (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

פרשת השבוע של שבוע שעבר, לא זו שקראנו בבית הכנסת אלא זו שהסעירה את המדינה - ולא אני לא מתכנן עכשיו לכתוב את דעתי על העליהום התקשורתי המזויף של ארגוני הנשים וכל החסודים נגד איש החסד הרב פירר - אלא לפרשת הפריצה לטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה נתניהו.

בתוקף תפקידי כעיתונאי וככתב כנסת, אני מתכתב עם חברי הכנסת, עוזריהם ודובריהם, על מנת להביא לכם הגולשים את התוכן הכי מעניין ורלוונטי. חלק לא מבוטל מהתוכן הוא תדריכים וסיפורים אישיים שלעולם אבל לעולם לא ימצאו את דרכם החוצה.

מערכת היחסים בין עיתונאים / דוברים / יועצים למקורות שלהם או למושא הייעוץ שלהם, חייבים להיות חסויים. ביום שבו משטרת ישראל תעמיד באיום את החיסיון שיש לשיח שלנו התקשורת והיועצים עם המקורות או האישים שאנחנו עובדים אתם במגע יום יומי, היום הזה הוא איום אמתי על המשך המקצוע של עיתונאים ויועצי תקשורת.

אני לא מצליח להבין איך פרשן בכיר, שבעבר המדינה הזדעזעה מכך שלקחו את הפלאפון שלו על מנת לאתר הדלפה חמורה מהפרקליטות, מעז היום להגן על ההחלטה לפרוץ לטלפונים של יועצי ראש הממשלה. הכל פה זו הפוזיציה של - כן נתניהו או לא נתניהו?

היועץ המשפטי לממשלה חייב לעצור את מחול השדים, ולהורות על סגירת התיק נגד יועצי ראש הממשלה כאן ועכשיו. אחרת לא נוכל לעבוד. מי יוכל לסמוך כשהוא שולח לי הודעה, שאי פעם המשטרה לא תחליט פתאום כי מתחשק לה לחטט לי בטלפון?

אביחי מנדלבליט, הגיעה השעה לגלות אומץ ציבורי ולהוציא את יחסי התקשורת והפוליטיקאים באופן כללי מהמגרש הפלילי. הגיעה השעה לסגור את תיקי 2000 ו-4000. האם לא שמעת מה אמרה שולה זקן על ההתנהלות של לשכת אולמרט?

טרם תאלץ לפתוח במצעד נחקרים של פוליטיקאים ועיתונאים שיצעדו בסך ללהב 433, ראוי שתודיע שלאחר שבחנת את מערכת היחסים בין התקשורת לפוליטיקאים אתה סבור שעל הציבור להכריע באופן ערכי האם תומך בראש ממשלה שפעל כפי שפעל מול התקשורת, אך אתה סבור שאסור בשום פנים ואופן להביא בפני בית המשפט ולהפוך את ההתנהלות שהייתה נהוגה עד היום לדיון פלילי בבית המשפט.

בקיצור, מנדלבליט, תן לנו העיתונאים, בפרט אלו שעובדים צמוד לפוליטיקאים לעבוד בשקט. מומלץ שמערכת אכיפת החוק תשקיע את האנרגיה בבדק בית בפרקליטות לנוכח שיטפון ההדלפות שמקבלים ערב ערב כתבי החצר. הנח לנו העיתונאים, הנח להם היועצים, הנח לנו עם ישראל, וסגור את התיקים כי יפה שעה אחת קודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר