בשורה בוועדת הכספים

האוצר יעביר 40 מיליון שקלים למערכת הבריאות

ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני ערכה הבוקר ישיבה משותפת עם סגן השר יעקב ליצמן על הקריסה במערכת הבריאות, והתבשרה על סיכומים עם האוצר (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 )

ועדת הכספים של הכנסת מתכנסת בשעה זו (שני) בחדר הוועדה בכנסת. במרכז הדיון נערכה ישיבה משותפת ליו"ר ועדת הכספים משה גפני וסגן השר יעקב ליצמן על הקריסה במערכת הבריאות, ותוספת תקצוב למערכת הבריאות.

בפתח הדיון הודיע סגן השר ליצמן כי הושג סיכון עקרוני הבוקר עם האוצר על הזרמת תקציב חירום בסך 40 מיליון שקלים.

(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "הדיון הזה התחיל בכך שיש אמירה של משרד הבריאות, של המנכ"ל, שעם 40 מיליון שקלים שהתקבלו בסיכום עם האוצר, אפשר להיערך לחורף. במידה ולא יוקצב הכסף, תהיה סכנה לבני אדם. במצב בו אנו היום, אין ממשלה, אין קואליציה, אין כנסת. תמונת המצב שאנחנו עלולים למצב שמדינה נורמלית ומסודרת אסור לה להגיע לשם, והדיון הזה מתקיים על רקע הדברים האלה. זה לא תלוי בשר הבריאות, אלא במצב בו המערכת נמצא".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן אמר בדיון: "מערכת הבריאות זה לא חדש, זה לאורך כל השנים, כל פעם בתת תקצוב. 3 מיליארד שקל אמורים להיכנס למערכת הבריאות, ולתת מענה לכל מיני צרכים. הדבר הראשון זה סל התרופות, להעלות אותו, ועוד דברים. כרגע אין ממשלה, אז הכל עומד. מה שכן קרה, אני לא הסכמתי למחוק את הסל. סל התרופות נותן מענה בהרבה כסף לחולים, יהיה סל. הבטחנו הסל לא יפחת מ-500 מיליון שקל, זה מה שהיה בשנתיים האחרונות, שר האוצר אמר את זה גם בקולו. הורתי למנכ"ל לנהל את הסל כאילו יש לנו 500 מיליון שקל, אני בטוח שכל שר אוצר יקבל את זה, אני מקווה שזה יעלה ל-700 מיליון שקל".

(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

סגן השר הוסיף כי הושג הבוקר סיכום עקרוני עם האוצר, שאמור להיסגר ביומיים הקרובים: "לעניין החורף, הבעיה היא חדרי מיון בעיקר. משרד הבריאות בכל מיני בתי חולים ברחבי הארץ, החליט לבנות חדרי מיון חדשים, חלקם כבר החלו לפעול. אנחנו בהיקף הזה עושים. לא אומר לכם שאני מרוצה, אבל אנחנו פועלים ככל שניתן. הבעיה שאין תקציב כרגע, שר האוצר הביא 40 מיליון שקלים, אני חושב שנגיע להסכם בתוך יום יומיים לשימושים בכסף, ישבנו היום על הנושא".

לעניין החיסונים ציין ליצמן כי אלה "התעכבו השנה בגלל ארגון הבריאות העולמי, הוא צריך לומר איזה זן נכון לחיסון, בסופו של דבר הם החליטו, הגיע רבע אחד, השבוע יגיע הרבע השני, שבוע הבא יגיעו עוד. אנחנו צופים חורף לא קל, לא נעבור לסדר היום על אי חיסון מצד אוכלוסיות".

(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

במהלך הישיבה שתימשך בשעות הקרובות יעלו לדיון השינויים בתקציב לשנת 2019. בנוסף ייערך דיון בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על הקיצוץ הרוחבי שמתוכנן לתגבר את תקציב פיתוח התחבורה.

בתוך כך, הוועדה המסדרת של הכנסת החליטה היום להקים ועדה משותפת זמנית לוועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון – לתקציב הביטחון. בראשות הוועדה יעמוד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר בפתיחת הדיון כי בהסכמת סיעות הבית, בוועדה המשותפת יהיו חברים 12 חברי כנסת. ניסנקורן הוסיף ואמר "יש לנו מחלוקת רבות עליהם נתווכח. אולם ראוי שהדיבור יכבד את הח"כים ואת הבית. יש נושאים שנמצאים בקונצנזוס שאינם במחלוקת. חברי הכנסת נבחרו על מנת לעבוד, ובתקופה של אי תפקוד הכנסת, צריך לבצע איזונים. נשקול להביא בהסכמה נושאים שאינם במחלוקת כגון נושאים כלכליים או חברתיים".

גפני וליצמן בוועדה, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

בוועדה המשותפת, מטעם הוועדה הזמנית לענייני כספים יכהנו חברי הכנסת: אורית פרקש הכהן, מיקי לוי, עודד פורר, משה גפני, אורלי לוי אבקסיס, מרדכי יוגב. מטעם הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון יכהנו חברי הכנסת: גבי אשכנזי, גדעון סער, יואב קיש, מכלוף מיקי זוהר, יואב בן-צור, יאיר גולן. יו"ר הוועדה המשותפת יהיה, כאמור, חבר הכנסת משה גפני.​

ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה פה אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר