עימות בין גפני לסמוטריץ'

סוער בועדה: 'חילולי השבת - במשמרת שלך'; השר: 'נבלים'

גל חילולי השבת המאורגנים - הצפויים להיערך בקרוב, בהסעות המונים במרכזי הערים בישראל - גרר עימות חריף בוועדת הכספים בין היו"ר משה גפני לבין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדיון בכנסת, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

עימות סוער התקיים בצהרים (שני) בין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לבין כמה ראשי ערים וחברי כנסת, זאת על רקע הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, באופן מאורגן, בשורת ערים ברחבי גוש דן. במהלך הדיון טען השר, כי אין לו אפשרות חוקית למנוע זאת, ורק לחץ שיפעיל על ראשי הרשויות - עשוי להועיל.

יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון במחאה על מהלך ראשי הערים, ואמר: "זה הופך להיות דבר נורא. לא נהיה מדינה יהודית. זה אסון בסדר גודל לאומי".

"במשמרת שלך", פנה גפני לסמוטריץ', והאשים: "אתה השר. זה נורא. יש יהודים בארץ, בכל המקומות, שבוכים על מה שקורה".

שר התחבורה מצידו התגונן, ופירט: "ראשית, אני כואב מאוד את הפגיעה בסטטוס קוו. יש מי שמנצל את עונת הדמדומים בממשלה, ומנצל פרצה בחוק. תחבורה ציבורית מוגדרת על בסיס פרמטר התשלום. זה דורש רישיון של שר התחבורה, וברור לך שרישיון כזה לא יינתן ממני".

הוא אף הסביר את הפרצה המדוברת בחוק: "באו העיריות, והתחמקו; אמרו 'אנחנו נממן מתקציבנו, ולא נגבה כסף מהנוסעים'. כל המיזם מבוסס עכשיו על זה שאין תשלום, ואם יש תשלום - אני חייב לאסור את זה".

סמוטריץ' הוסיף: "זה מוגדר 'היסעים', בכפוף לרגולציה אחרת. אני לא יכול לעצור את זה באופן ישיר, ואני גם לא יכול לתת אישור להסעות עם תשלום בשבת. החוק קובע שלא יינתן".

בשלב זה התערב יו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס: "תתמקד בבעיות האמיתיות, בתחבורה בימות החול", הטיח בשר. "עוד לא הגענו לשבת". סמוטריץ לא נותר חייב: "המיזם הזה קורה כבר בעוד שבועיים. היה ראוי שאתה, כיו"ר השלטון המקומי, 'תיתן בראש' לראשי רשויות שעושים דין לעצמם. הם נבלים ברשות התורה".

"יש כאן לאקונה בחוק. מנצלים את הפרצה, תוך מחטף. אין לי יכולת למנוע זאת באופן ישיר. צריך להפעיל לחץ על ראשי הרשויות, וגם ליו"ר ועדת הכספים יש כלי לחץ. יהיה לזה מחיר, למי שפוגע בסטטוס קוו", סיים סמוטריץ' את העימות החריף.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר