הפלונטר הפוליטי

ליצמן מבהיר: "אף אחד לא בורח מה'בלוק'"

ראשי בלוק הימין מתכנסים כעת, פעם נוספת, לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו - על רקע החשש כי חלק מראשי המפלגות מנהלים מו"מ חשאי עם 'כחול לבן' • כל העדכונים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בחשוון תש"פ | 04.11.19
פגישת ראשי הבלוק, כעת (צילום: ללא קרדיט)

בשעה זו מתכנסים בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו בכנסת ראשי 'בלוק הימין' בן 55 הח"כים, זאת בין היתר להבטיח כי אף אחד לא עורק ל'כחול לבן' או מנהל עמם משא ומתן, כאשר דרישת הליכוד עומדת בעינה כי הם בלבד ייצגו את כל הבלוק בישיבות המו"מ.

ראש הממשלה נתניהו סיפר בישיבה: "אחרי הפגישה שלי עם גנץ, סיכמנו על הודעה משותפת בתום הפגישה. הוציאו הודעה, הוציאו תמונה, וחצי שעה אחר כך התחילו בכחול לבן לתדרך נגדנו בתקשורת. אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים, ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה. צוות המו"מ שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המו"מ של כחול לבן, אבל כחול לבן דוחים אותם מיום ליום - ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

בסיום הפגישה, יצאה הודעה משותפת, בה נכתב: "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים ליו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות. כל ראשי הסיעות הבהירו שלא יצטרפו לממשלת מיעוט".

השורה המשמעותית בהודעה זו, היא ההחלטה כי "ראשי הסיעות חוזרים על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף".

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע כי סגן השר ליצמן אמר קודם ישיבת ראשי בלוק הימין, בועידת 'מאיר לעולם' שבכפר המכבייה: "אל תקחו ברצינות את הידיעות והשמועות על כך שחלק מראשי הבלוק נפרדים וכולי. אף אחד לא יברח מהבלוק. היסוד שלנו, הוא לעמוד איתנים מול הלחצים".

היממה האחרונה (שני) היא עוד יממה במסגרת 21 הימים שניתנו לבני גנץ להרכיב ממשלה, אך מדובר ביממה בה השמועות על סגירות קצוות במו"מ הקואליציוני מתרוצצות מכל עבר במסדרונות הכנסת.

נכון להיום נראה, כי 'ישראל ביתנו' הינה המפלגה היחידה שקרובה להסכמות מול 'כחול לבן'. בימים הקרובים יפתח ליברמן בסבב התייעצויות לצורך הכרעה סופית בדבר חתימה עם כחול לבן.

במקביל, לא נרשמת התקדמות של ממש במו"מ מול הליכוד. ל'כיכר השבת' נודע, כי פגישה שהייתה אמורה להיערך היום (שני) בין צוותי המו"מ של המפלגות, בוטלה ונדחתה לזמן לא ידוע.

מה שיצר היום גל שמועות על התפתחויות מאחורי הקלעים, היא העובדה כי ישיבות הסיעה של כחול לבן והליכוד בוטלו ברגע האחרון, זאת לצד ביטול ישיבת סיעת ישראל ביתנו וסירוב של ראשי המפלגות להיחשף לישיבה פתוחה לתקשורת בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר