המכתב המלא

הרב פירר ביטל את המופע: לא ניגרר לשיח של שנאת חינם

מופע ההתרמה של ארגון עזרא למרפא בוטל הערב בהוראת הרב אלימלך פירר, שלראשונה מתערב בנושא ומבהיר: "הערבות והאחריות איש כלפי רעהו, חייבים לעמוד בבסיס הערכים שלנו" (אקטואלי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: Mark Neyman/GPO)

הרב אלימלך פירר הודיע הערב (שני) על ביטול הופעת המחווה לשלמה ארצי במסגרת ערב התרמה לעמותת עזרא למרפא, וזאת בשל הביקורת התקשורתית והסערה שפרצה בשל העובדה כי זמרות לא הוזמנו לשיר באירוע.

במכתב ששיגר לאפי הרשקוביץ, יו"ר אגודת ידידי עזרה למרפא ומתפרסם לראשונה במלואו כאן ב'כיכר השבת', כותב פירר: "מאז הוקמה האגודה ועד כה, מעולם לא התערבתי בארגון ערבי התרמה, ולאורך כל השנים זכיתי בשותפים לדרך כמוך ושכמותך שהתמסרו יחד למטרה הנעלית והקדושה".

"פעולות האגודה על מתנדביה ועובדיה הרבו ומרבים אהבת חינם. ההתגייסות הטוטאלית של כל אחת ואחד מהם הייתה ותהיה שוויונית ומאחדת. האגודה על שלל פעולותיה ומוסדותיה מעולם לא עסקה בשום דבר וענין מלבד : הצלת חולים וסיוע לפונים".

הוא המשיך, "חברה הנעדרת קולקטיביות, שוללת את זכות קיומה. הערבות ההדדית והאחריות איש כלפי רעהו, חייבים לעמוד בבסיס הערכים שלנו. במסגרת אותה קולקטיביות נטלנו על עצמנו משימה קשה וגדולה מלווה באחריות כבידה. במרכזה אהבת הזולת, האחר והשונה".

"מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתינו, מטרותינו ועצם קיומנו, השואבים את כוחם מההלכה היהודית המסורה לנו מדור דור - מסמלים את ההיפך הגמור. אנו דבקים במשימת חיינו, וגאים באורח חיינו".

לכן ביקש הרב פירר מהרשקוביץ, "שלא לקיים את מופע ההתרמה הקרוב שתוכנן, ולכנס את אגודת הידידים ולעשות ככל שניתן לגייס את התרומות הנדרשות להמשך קיומה ופעילותה של האגודה המוענקות לכל חלקי העם בשוויוניות ובאהבה".

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', מאז הדיווח הראשוני על כך בתכנית ערב טוב בקשת 12, הודיעו אומנים רבים כי הם מבטלים את השתתפותם באירוע, בשל הדרת הזמרות.

מנגד, זמרים אחרים, כמו גם אנשי רוח רבים, בהם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין, שיגרו מכתבי תמיכה בו והבהירו כי לא מדובר בהדרת נשים.

למרות זאת, ובשל הסערה שנגרמה, הודיע כאמור היום הרב אלימלך פירר כי מופע המחווה וערב ההתרמה לעמותה - יבוטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר