דיון סוער • צפו

הח"כים לנציב: "מפלים חרדים בניגוד לחוק"

"המציאות היא שהחברה החרדית לא משתלבת בשירות המדינה. בניגוד לחוק לאפליה מתקנת לחרדים" - טענו חברי כנסת חרדים בפני נציב שירות המדינה פרופ' הרשקוביץ (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת וערוץ כנסת)

דיון סוער נערך הצהריים (שלישי) בועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות נציב שירות המדינה פרופ' הרשקוביץ. חברי הכנסת החרדים מיהדות התורה ומש"ס הגיעו לדיון והלינו בפניו על האפליה המתמשכת לגברים ונשים חרדיות שלא מתקבלים לעבודה במשרות ממשלתיות בכירות.

ח"כ משה גפני האשים בפתח הדיון: "המציאות היא שהחברה החרדית לא משתלבת בשירות המדינה. בניגוד לחוק שאני העברתי לאפליה מתקנת לחרדים, אלפי אנשים ונשים עם תארים שמתאימים ורוצים להשתלב בעבודה ולא מתקבלים, הכתובת היחידה שאפשר לבוא בטענות זה אליך כי זה התפקיד שלך".

"לא רוצה לחשוב מה יקרה לאשה-חרדית-אתיופית שתרצה להשתלב בעבודה בשירות המדינה". סיכם גפני.

ח"כ אורי מקלב טען בדיון כי "ייצוג הולם לחרדים לא מגיע לידי ביטוי במרכזים הבכירים, נציבות שירות המדינה צריכה להכניס לשורותיה עובדים כבר בשלב ההכשרה, - הממשלה דורשת ניסיון שלא קיים".

לדבריו, "יש משרות שלא מאיישים אותם בגלל תקופת הבחירות, כמה זמן יחכו עם האיוש של המשרות האלה אנחנו כבר שנה שלמה של בחירות שלא יצאו מכרזים".

ח'"כ יעקב אשר חשף במהלך הדיון את הנתונים בשילוב חרדים בתעסוקה כאשר יש ביקוש למשרות בנציבות שירות המדינה בשיעור של 9% מהציבור מול היצע מצומצם בשיעור של 3% בלבד שגורם לאפליה חמורה.

"זה לא סוד שנעשה שינוי מבורך באמצעות חקיקה, בנתוני תעסוקת החרדים בנציבות שירות המדינה". פתח אשר את דבריו.

"אבל על פי נתונים שיש בידי", אמר אשר והוסיף: "זה שאחוז המבקשים להשתלב במשרות בשירות המדינה ומספר המועמדים והמועמדות הכפיל את עצמו פי 6 ועומד על 9 אחוזים, ואילו האחוז והמספר של ההיצע לציבור החרדי הוא בשיעור נמוך מאד".

"כדוגמה, רק 75 מכרזים היו מיועדים למגזר מגוון שהוא כול את המגזר החרדי מול מעל 300 מכרזים שהיו מיועדים לציבור הערבי".

"אני פונה עם זה לכל האנשים שאוהבים להשתמש בנו ולהכות בנו, שהציבור החרדי לא רוצה לעבוד - הנה תראו כמה רוצים לעבוד וצריך לתת לו את הכלים וההזדמנות". סיכם אשר.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס זעם אף הוא על התנהלות נציבות שירות המדינה ואמר: "לצערינו הנציבות ממשיכה להערים קשיים בקליטת עובדים מהמגזר החרדי. אני קורא לך להגמיש את תנאי הסף עד שהמל"ג יאפשר לחרדים לימודים כמו אורח חייו והשקפתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר