תיק 4000

בכיר בפרקליטות: התרגיל נגד חפץ - לגיטימי

בפרקליטות בוחנים את התנהלות חוקרי המשטרה מול ניר חפץ, עד המדינה נגד ראש הממשלה נתניהו אך טוענים כי מדובר בתרגיל חקירה לגיטימי ומוכר שנעשה לפעמים (בארץ)

(צילום: Roni Schutzer/FLASH90)

גורמים בפרקליטות טוענים כי הלחץ הפסול והקיצוני שהפעילו חוקרי המשטרה על ניר חפץ, על מנת שיסכים להפוך לעד מדינה - לגיטימי, כך מדווח הערב (שלישי) משה נוסבאום בחדשות 12.

הוא ציטט גורם בפרקליטות שאמר כי הפעולה המדוברת לא הייתה ידועה ליועץ המשפטי לממשלה, אך לדבריו, מדובר על תרגיל חקירה לגיטימי ומוכר שנעשה מעת לעת בחקירות מורכבות.

לצד זאת, החליטו לפתוח בבדיקה אך תוך כדי הבהרה כי גם אם חלק מהדברים שהטיח החוקר בחפץ היו אסורים, נראה שלא יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת.

על בעיות הזיכרון של חפץ אמר הגורם כי ההערכה בפרקליטות היא שעדותו של חפץ אמינה, זאת לאור העובדה שהעדות מגובה בקלטות ומסמכים – אותן לא ניתן לעוות או לשנות.

עמית סגל חשף הערב בחדשות 12 על לחצים נוספים על ידי חוקרי המשטרה על ניר חפץ. בין היתר אמרו לו: "זה כסף. אנחנו יודעים להתעסק בכסף. אנחנו יודעים לקחת אותך ולרוקן אותך מנכסיך".

"אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר ולהחביא במהלך חייך אנחנו הפכנו את הפינה הזאת וגילינו את מה אתה החבאת. ולכל אותם מסתורים ודברים חבויים, אנחנו נגיש לך אותם. וכל סרט או דבר אפשרי שאתה מריץ לך בראש יהיה פה בחדר הזה".

עוד אמר לו החוקר: "אני לא צוחק איתך ניר, ואני לא מרמה אותך. תזכור מה שאמרתי לך בשיחה שלנו. אלה דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

במשטרה הגיבו לפרסומים האחרונים בנושא ומסרו כי "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן מקצועי, יסודי ובהתאם לחוק, לא כל שכן כשמדובר בחקירות רגישות הקשורות באישי ציבור. כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, אנו שבים ומדגישים, תיק החקירה המדובר נוהל על ידי צוות חוקרים בכיר, בפיקוח מלא של ר' להב 433 ור' אח"מ".

"אין בכוונתנו להתייחס לחלקי המידע המפורסמים בתקשורת באופן היוצר עיוות מוחלט של המציאות, אולם נציין כי כלל פעולות החקירה נבחנות מראש לאור תבחינים משפטיים מחמירים של גורמי המקצוע במשטרה".

במשטרה הגיבו עוד כי "למעלה מן הצורך נציין כי זימון עדים ונחקרים מבוצע רק לצורכי חקירה, והכל בהתאם לחוק ולהנחיות המשפטיות. כל טענה אחרת בהקשר זה הרי שהיא שגויה מיסודה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב היום כי "נחה דעתי שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון. כן צוין, כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד".

הוא הוסיף כי "יש להבחין בין בחינת הטענות הקשורות לעדי מדינה, בכל הנוגע לאמירת אמת על ידם, לבין הטענות לפעולות לא תקינות במהלך החקירה. לכן, לצד הדברים האמורים, הובהר כי ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש".

ממשרד המשפטים נמסר כי "נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של ניר חפץ. כמובן שאין זה ראוי וגם איננו מתכוונים לנהל הליך שימוע מקביל בתקשורת. הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר