אזהרה חריפה

ארה"ב לאיראן: העשרת אורניום - צעד גדול בכיוון הלא נכון

נשיא איראן חסן רוחאני הודיע כי בכוונת איראן לחדש את פעילות העשרת האורניום. בתגובה, ארה"ב איימה כי זהו "צעד גדול בכיוון הלא נכון". גם רוסיה ומדינות האיחוד האירופי הביעו חשש (אקטואליה)

נשיא ארה"ב (צילום: שאטרסטוק)

נשיא איראן, חסן רוחאני, הודיע אתמול (שלישי) כי בכוונת איראן לחדש את פעילות העשרת האורניום, בתגובה, מאיימת ארצות-הברית כי זהו "צעד גדול בכיוון הלא נכון". גם רוסיה ומדינות האיחוד האירופי הביעו חשש מהצעד.

רוחאני הזהיר אמש כי איראן תבטל היום את ההתחייבויות שלה בהסכם הגרעין ותזרים גז ל-1,044 צנטריפוגות במתקן הגרעיני בפורדו מדרום-מערב לטהרן.

מדובר בהפרת ההסכם שכן הוא קובע שאיראן יכולה להפעיל את הצנטריפוגות במתקן בפורדו אך זאת מבלי להזרים אליהן גז. הנשיא האיראני הדגיש כי "כל הצעדים הפיכים", ואמר: "נעמוד בכל ההתחייבויות בעסקה, כאשר שאר החתומים עליה יתנהגו כך".

דובר משרד החוץ האמריקני מסר הלילה כי "אנחנו תומכים באופן מלא בבדיקות עצמאיות שתבצע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באירן, וממתינים לסוכנות שתדווח על כל התפתחות שמתרחשת".

בצרפת קראו לאיראן לבטל את הצעדים שמפרים את הסכם הגרעין וקראו לטהרן "לדבוק בהתחייבויותיה ולשתף פעולה באופן מלא עם הסוכנות הבין-לאומית בהתאם להסכם הגרעיני".

מהקרמלין נמסר כי הממשל הרוסי מודאג מכוונת איראן לשנות את הסכם הגרעין וכי הוא מעוניין שהעסקה תישאר כמות שהיא.

בנציבות האירופית אמרו בתגובה כי "ההחלטה של אירן מדאיגה ומעמידה את ההסדר כולו בסיכון". דוברת האיחוד האירופי מסרה כי "אנו קוראים לאירן לבטל כל פעילות שאינה מתיישבת עם התחייבויותיה במסגרת ההסכם".

ויש גם מי שמאשים את נשיא ארה"ב דולנד טראמפ. אליזבת וורן, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, צייצה כי "הההחלטה של אירן לחדש את העשרת האורניום בפרודו מדאיגה ביותר. הסכם הגרעין עם אירן עבד עד שטראמפ קרע אותו לגזרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר