"שלא יהיה חוטא נשכר"

הקיצוניים יוזמים 'מרד אשפה' בתגובה לחילולי השבת בי-ם

בתגובה לפרסום ב'כיכר השבת' כי עובדי ניקיון מטעם עיריית ירושלים חיללו את השבת בבירה, יוזמים הקיצוניים "מרד אשפה", במסגרתו יוציאו את האשפה אל הרחובות ונתיבי התחבורה - במחאה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אשפה בירושלים. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"מרד אשפה", כך יוזמים הקיצוניים במאה שערים, בעקבות חשיפת 'כיכר השבת', על כך שבמהלך השבת האחרונה, כפי הנראה לא בפעם הראשונה, עובדים מטעם עיריית ירושלים ביצעו עבודות ניקיון במהלך ליל שבת, תוך חילולה של קדושת השבת.

במודעות שהופצו בשכונת מאה שערים הירושלמית, תחת הכותרת "מדה כנגד מדה", נכתב כי "כאשר בתקופה האחרונה מתרבים חילולי השבת באופן מבהיל, הפעלת תחבורה ציבורית וכו' בערי הארץ ועוד רבות, וכבוד השבת מושפלת עד עפר רח"ל. במיוחד פה עיר הקודש, מתרבים והולכים חילולי השבת באופן מבהיל רח"ל, חנויות חדשות נפתחות כמעט מדי שבת בשבתו, תקציבי העירייה לחילולי שבת מקבלים גושפנקא והיתר גלוי".

בשלב זה אוזכר במודעה הדיווח ב'כיכר השבת' על פינוי האשפה ונכתב כי "עד כדי שכפי הידיעות שמגיעות, מתחילים לאסוף את האשפה ולהפעיל את מחלקת התברואה בשבת, וכפי העדויות שהגיעו כבר בשבתות האחרונות פעלו בכמה וכמה מקומות וכן בשוק מחנה יהודה וסביבתה פועלי הניקיון ואוספי האשפה ביום שבת בריש גלי".

"אשר על כן, באם יוודע הדבר ויתברר כנכון", מאיימים המפרסמים, "יוכרז על דעת מרנן ורבנן רבותינו מרד אשפה וכל איש יהודי נאמן לשבת אשר כבוד השבת יקר בעיניו יפנה את האשפה החל מיום חמישי עד מוצאי שבת קודש אל מרכזי הרחובות ונתיבי התחבורה כדי להביע את המחאה, מדה כנגד מדה, ושלא יהיה חוטא נשכר". על המודעה האלמונית חתומים "היהדות החרדית".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', עדי ראיה סיפרו כי במרכז העיר ירושלים, עובדי ניקיון אספו קרטונים מעל פסי הרכבת הקלה, ושטפו את האזור הסמוך לשוק מחנה יהודה. עד ראייה נוסף דיווח כי ראה רכבים של עיריית ירושלים, עם עובדים ששטפו את השוק עם מכונת לחץ, כביכול מדובר בעוד לילה רגיל.

אחד מהם סיפר ל'כיכר השבת' כי הזדעזע למראה עיניו. "באופן כללי, כמעט ואין חילולי שבת באזור זה. לראות את פריצת הגדר, דווקא בצורה רשמית על ידי העירייה? לא ברור מדוע זה קורה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "בהתאם לסטטוס קוו, במהלך השבת נערך ניקיון ממוקד, במרכז העיר בלבד, על ידי עובדים לא יהודים, שעבדו עם מטאטאים ידניים בלבד וללא שימוש באמצעי ניקיון מכניים או משאיות זבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר