צו הקפאה

הסכסוך הלוהט בעולם החזנות הגיע לביה"ד

הסכסוך בין המפיק מאיר בן שבת והזמר זיו יחזקאל בנוגע לקורסי הלימוד שבעבר התקיימו תחת בית ספרו של בן שבת הגיע לביה"ד שם הוצא ככל הנראה צו הקפאה זמני (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
בן שבת ויחזקאל בימים יפים יותר (צילום: מיקי קותאלי)

ביום שלישי הגיע לבית הדין "הליכות עולם" הסכסוך הסוער ביותר בעולם הפיוטים. התובע מאיר בן שבת ומנהל בית ספר "המקאם" והנתבע הזמר והפייטן זיו יחזקאל שהיה המרצה בבית הספר מעת שנפתח ועד לאחרונה. הדיון נערך במעמד הדיינים הרה"ג ברוך שרגא, הרה"ג יצחק כהן והרה"ג שמואל פנחסי.

המידע המדויק על מה שהתרחש שם לא ידוע בבירור בשל אי פרסום האינפורמציה על ידי הצדדים, אך מאנשים שפנו למאיר בן שבת כדי להירשם לבית הספר וסורבו עולה כי בית הדין הכריע כי בית ספר "המקאם" ופעילותו או פתיחת המחזור שהיה אמור להיפתח על ידי זיו יחזקאל ללא מאיר בן שבת הוקפאו, וכי ישנו צו מבית הדין האוסר על הצדדים כל פעילות עד שיבורר הדין לאשורו בבית הדין.

דיון זה מהווה המשך ישיר לסערה שמתחוללת בחודשים האחרונים בהם יצא מנהל בית ספר "המקאם" מר מאיר בן שבת כנגד הזמר זיו יחזקאל וטען כי הוא הזיק לו והשתלט על בית הספר. בן שבת פרסם מספר פוסטים על כך גם בדף הרשמי של בית הספר במדיה החברתית, תוך שהוא מצרף סרטון ותיעודים התומכים לדבריו בגרסתו. בן שבת הצהיר כי בכוונתו לתבוע את זכויות היוצרים שלו, ולמנוע את המשך פעילותו של יחזקאל.

זיו יחזקאל על מאיר בן שבת. באדיבות: בית ספר "המקאם"

הזמר זיו יחזקאל מסר אז בתגובה למקורביו, כי אין בטענות אלו מן האמת וכי הפרסום על מכירת ה-D.V.D שמכיל את כל שיעוריו אינו על דעתו, הוא יוצא לדרך חדשה, שפרסומים עליה יצאו בקרוב. ואכן יחזקאל התכוון לפתוח מחזור לימודים עצמאי חדש ללא בן שבת.

נראה כי הדיון השבוע הקפיא באופן זמני את פעילות בית הספר, וכי כל פעילות של בית הספר תחודש רק לאחר פסק הדין הסופי של בית הדין לאחר שישמעו את הצדדים, ידונו בטענותיהם, והדיינים יפסקו בסוגיה.

תגובת מאיר בן שבת: "אני מנוע מלהתייחס לגופם של דברים בשל אסטרטגיית הסירוב בה נוקט הנתבע, יש לי הרבה מה לומר, אך אני כיהודים בני תורה סומכים את ידינו על ה' יתברך, ועל בית הדין, שהרי "אלוקים ניצב בעדת אל", וברוך ה' רואים ישועות, ובמהרה הצדק יצא לאור, ויהי רצון שנמשיך להפיץ את שירת הקודש ובטהרה, ולהרים פרויקטים איכותיים בעולם החזנות והפיוט על אדני הקדושה והיראה, וללא פסיחה תמידית על שתי הסעיפים".

תגובת זיו יחזקאל לא נמסרה עד למועד פרסום הכתבה, למרות פניותינו הרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר