צעד מרתיח

ועדת הרבנים לענייני תקשורת חסמה את הקו של 'הדף היומי'

ביום ההילולא של מייסד לימוד 'הדף היומי', בחרה ועדת הרבנים לענייני תקשורת לחסום את הקו בו מועברים שיעורי הדף היומי של הרב נפתלי וסרמן לאלפי מאזינים (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

רבות נכתב ודווח על מדיניות החסימות השערורייתית של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, במסגרתה נחסמים מאות אלפי קווי טלפון, פרטיים וציבוריים, ללא כל נימוק ענייני, כל זאת בחסות משרד התקשורת שמעדיף להעלים עין מההתנהלות הפרובלמטית.

אמש (שלישי) נראה כי נקבע שיא שלילי חדש, כאשר נחסם לשיחות קו שמשמיע את שיעורי "הדף היומי", של הרב נפתלי וסרמן, לאלפי בני אדם מידי יום.

באופן סימבולי, החסימה התבצעה דווקא ביום היארצייט לגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זיע"א, הוגה רעיון הדף היומי. דווקא ביום הזה החליטה ועדת הרבנים לענייני תקשורת לחסום כ-3,000 מאזינים קבועים לשיעור הדף היומי, שיעור המועבר גם באתר 'כיכר השבת' - ולא לאפשר להם יותר להאזין לשיעור.

גורם שמפעיל קווים ומטפל בנושא מול משרד התקשורת אמר ל'כיכר השבת' כי "הפקרות זו של חסימת מפעל לימוד תורה עצום, היא חוליה נוספת בחסימות של מפעלי תורה תפילה וצדקה הנעשות על ידי עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת, בניגוד לדעת הרבנים"

לדבריו, סוגיית החסימות היא כתם אמיתי על כל המעורבים בעניין. "הוועדה חוסמת מספרים בכמויות אסטרונומיות. השיא היה חצי מיליון איש ביום. ובממוצע חוסמים כל כמה ימים אלפי עד עשרות אלפי אנשים. העוול פה הוא משולש: הן ברמה הצרכנית-חרדית הפשוטה (אנשים לא יכולים להתקשר אחד לשני) הן ברמת הסיוע לנזקקים (מוקדים של עמותות וארגונים שנחסמים) והן לבעלי עסקים שמפסיקים לקבל פניות מחרדים רבים שלא מצליחים לחייג אליהם, חלקם אפילו לא מודעים לזה".

הגורם מבקש לחדד: "הועדה קמה כדי לחסום מספרי תועבה והימורים (כך גם בהצהרתה לרשם העמותות). בהמשך היא התחילה לחסום גם קווים שנוגדים לדעתה את ערכי הציבור החרדי, כשעדיין ניתן לומר שזה במסגרת היעוד שלה. בשנה האחרונה החלה הוועדה לחסום מספרים של מוקדים בגלל אינטרסים שונים, ענין חמור בפני עצמו. אבל מה שעוד יותר חמור זה אופן החסימה: הוועדה נוקטת בענישה קולקטיבית כלפי לא מעורבים, כאשר החסימות מתבצעות ע"פ טווח מספרים, בשורה התחתונה זה מוביל לאלפי חסימות בממוצע מידי יום".

"גם אם נקבל את הפרשנות הכי מפריזה על כוחה של הועדה לחסום מספרים", כך לדברי הגורם, "עדיין בנוסח הרישיון מדובר על 'מספרים מסוימים' בלבד ולא על טווח מספרים, תוך הדגשה שאסור לבצע חסימות גורפות ואסור לחסום מפעיל. אנו מצפים שמשרד התקשורת ייקח את המושכות לידיים ויחייב את הועדה להפסיק את המדיניות החסימות הברוטלית, ובמקביל להעביר נימוק ענייני על כל חסימה שמתבצעת, זאת על מנת לוודא כי לא מדובר על חסימה גורפת המנוגדת לחוק".

פנינו לועדת הרבנים לענייני תקשורת, אך זו סירבה להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר