פרסום ראשון

"טיסת השבת": הנוסעים מאשימים - אל על רימתה אותנו

נוסעי 'טיסת השבת', שיגרו הודעה בה העלו האשמות כבדות כלפי חברת אל על וטענו כי החברה הכניסה סעיף דרקוני בחוזה הפיצוי רק כדי שההסכם בין החברה לנוסעים ייכשל בבית המשפט (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאחר הדיווח, שחברת אל על תשלם פיצוי על סך של 2,152 שקל לנוסעי "טיסת השבת", ועל כך שהחברה נסוגה בה, 'כיכר השבת', חושף את ההתכתבויות הנזעמות בקבוצת הוואטסאפ הפנימית של הנוסעים.

לפני כשבוע, דווח כי בעקבות הפרסום על הפשרה שהגיעו חברת אל על והנוסעים, חברת אל על החליטה להשתמש בחוזה שנחתם עם הנוסעים כי במידה וההסכם יפורסם, החברה לא תתן את הפיצוי.

בקבוצת הוואטסאפ הפנימית, היו שתקפו את חברם לקבוצה - העיתונאי יהודה שלזינגר, שהעלה על נס את הפרשה ונתן לה פרופיל תקשורתי גבוה וטענו כי בגללו הפיצוי בוטל.

שלזינגר, הגיב לאלו שתקפו אותו ואמר: "שילמתי מחיר כבד על כך שחשפתי את עצמי, אני ורעייתי - החלטנו לתרום את כרטיס הטיסה שקיבלנו - ובמקביל לא הצטרפנו לתביעה, כל זה כדי שאוכל לנהל את המאבק בידיים נקיות ושלא יווצר מצב שאנשים יטענו שאני פועל ממניע כלכלי".

"גידפו אותי, ניסו ללכלך את שמי בתקשורת, שלחו אנשים להפעיל לחץ שארד מהעניין ולא תמיד במילים נעימות.... זה לא פשוט לעמוד מול חברה שכזו, אבל כשראיתי את העוול המטורף שעשו לכם/לנו קשה היה לשתוק ואני לא מתחרט על כך".

"בכל מקרה", הוסיף שלזינגר ואמר, :ניסיתי לסייע ואמשיך לנסות לסייע בהמשך ככל שאוכל. מתנצל באם גרמתי נזק. זו לא הייתה הכוונה. צריך לזכור שהעניין הכלכלי לפעמים משני לרעיון ולמלחמה גדולה יותר. מקווה שאף אחד מאיתנו, כפרט וכחברה, לא יימצא שוב תחת מתקפה של פייק ניוז".

למרות זאת, היו שהעריכו את שלזינגר וכתבו לו: "יהודה היקר עשית למעננו הרבה ולא נשכח את אותו יום שישי שבת שעשו עלינו פייק ניוז ואמרו שאנחנו הרבצנו וכו יהודה היקר עשית הרבה וסליחה על החשד".

אחד אחר כתב בקבוצה, "תודה יהודה, על עמידתך האיתנה למען טיהור שמנו מעריכים מאד מאד! צר לי על כך ששילמת מחיר אישי בגין זה לא שכחנו ולא נשכח איך שפכו את דמנו וזאת מבלי יכולת להגיב ואתה עמדת ממש בחרוף נפש למעננו".

שלזינגר, החליט לעזוב את קבוצת הוואטסאפ, כדי שלא יטענו - שכביכול הוא זה שגרם לביטול הפיצוי.

לאחר שעזב, הדיון בקבוצה התלהט ורבים צידדו בטענותיו של שלזינגר, אחד מהקבוצה אף כתב: "ברור שאל על מנסה לפגוע בנו שוב, עצם הכנסת סעיף דרקוני והזוי שאומר שבמידה והעניין יפורסם ההסכם יבוטל. מוכיח כי הכוונות של אל על לא טהורות וזה בלשון המעטה, הרי איך ייתכן שבקבוצה כל כך גדולה של אנשים - ובפרשה עם פרופיל תקשורתי כל כך גבוה דבר כזה לא יפורסם?? מה שמלמד שאל על מלכתחילה לא תכננה לשלם וניסתה להתחכם עם סעיף הזוי".

ל'כיכר השבת', נודע כי אל על שבה לשולחן המשא ומתן. וכעת זה מתנהל מאחורי הקלעים. בשיחה עם עורך הדין אשר רוטבאום המייצג את נוסעי "טיסת השבת", הוא לא רצה להתייחס לנושא החזרה של אל על למו"מ חדש ואמר, "כי הוא לא יעשה משהו שייפגע בלקוחות שלו".

כזכור לפני כשנה, הסעירה טיסה אחת את המדינה, ואף זכתה לכינוי 'טיסת השבת', כאשר מטוס שיצא מארה"ב לכיוון ישראל ביום חמישי בערב, באיחור רב, הוריד חלק מהנוסעים באתונה - מחשש לנחיתה בשבת.

שירי שבת בטיסה המדוברת (צילום: יהודה שלזינגר, ישראל היום)

ההדלפות שיצאו מהחברה טענו כי הנוסעים החרדים נקטו באלימות - מה שהתברר תוך זמן קצר כשקר מוחלט.

לאחר מכן, הודיעה אל על כי תפצה את כל הנוסעים בכרטיס טיסה לאירופה, אך 52 מבין הטסים לא הסתפקו בפיצוי זה, ותבעו את החברה ב 364 אלף ש"ח - 7,000 שקל לכל אחד מהם.

לפני כשבוע, כאמור נחשף כי בימים האחרונים הושגה פשרה בין עורך הדין של התובעים לבין חברת אל על, לפיה האחרונה תעביר לכל אחד מהתובעים 2,152 שקל בלבד. בהודעה שהועברה לנוסעים נכתב: "פיצוי כספי זה, מבטל כל פיצוי אחר שניתן לכם על ידי אל על".

סעיף נוסף קבע, כי "הפשרה חסויה, ואסור להפיץ אותה לתקשורת או לכל גורם אחר. אל על תוכל לתבוע נוסע שיפר את סעיף הסודיות". כעת, כאמור, לאחר שהפיצוי המתגבש כן "הופץ", נודע על נסיגת החברה מהסכם הפיצוי המתגבש, כפי שפרסם העיתונאי יהודה שלזינגר.

יצוין, כי 'כיכר השבת', פנה אל חברת 'אל על', אך זו בחרה שלא להשתמש בזכות התגובה; "אנחנו לא מגיבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר