מתקפה מפלורידה • בלעדי

הרב הראשי: יש רבנים בארץ ישראל המגיירים ב'קלות דעת'

הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות, האשים במהלך שיעור לרבנים בפלורידה כי יש רבנים בישראל המגיירים בקלות דעת. וגם: הרב מניו יורק שהלך לגייר במוסקבה • האזינו (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דוד כהן, פלאש 90)

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית, במתקפה חריפה במהלך שיעור בפלורידה: יש רבנים בישראל שמגיירים ב'קלות הדעת'.

הגר"י יוסף דיבר בשיעור מצומצם לרבנים בפלורידה והעלה את הנושא הרגיש של הגיור: "השאלה גם כן מי גייר. יש בארץ ישראל, לצערנו הרב, כמה רבנים שמגיירים על ימין ועל שמאל , באיזו קלות דעת".

הרב הוסיף וסיפר על וויכוח שהיה לו עם אחד מהרבנים בנושא: "התווכחתי עם אחד מהם. הוא אומר לי 'הרב, מספיק שיהיה 'מסורתי', שישמור כמו החילוני מתל אביב, כמו החילוני מהרצליה. יעשה קידוש בשבת ואחר כך ייסע לים. מספיק, נגייר אותו'".

הראשון לציון תקף: "אתה עוקר את השולחן ערוך? ככה אתה עוקר? לצערנו הרב הם נוסעים ממקום למקום, רבנים שמפורסמים קצת, הולכים ממקום למקום, מגיירים פה ומגיירים שם".

בשלב הזה האשים הרב הראשי לישראל כי יש רבנים בחו"ל המגיירים עבור בצע כסף והביא לכך דוגמא: "היה רב אחד באמריקה, בניו יורק, היה נוסע למוסקבה לגייר. שלחתי לו מכתב 'אנחנו, הרבנות הראשית לישראל לא נכיר בגיורים שלך, נפרסם בכל הקהילה שלך שלא נכיר בגיורים שלך'.

"מה אתה נוסע עד מוסקבה כדי לגייר? תעשה במקום שלך, מה אתה נוסע עד שם? כנראה הכסף יעוור את הכל, כנראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר