ממאה שערים - לשוק

מדביקי מודעות זמני השבת האלמוניים - נחשפים לראשונה

כל ירושלמי המסתובב באזור שוק מחנה יהודה או רחובות מרכז העיר, מכיר את המודעות הקטנות עם זמני כניסת ויציאת השבת • מי דואג להפיץ אותם, ומדוע? מצלמת 'כיכר השבת' תיעדה אותם (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דפי ניר קטנים, מודבקים זה על זה, מספרים לרואים אותם את זמני כניסת ויציאת השבת תחת הכותרת הקבועה: "זכור את יום השבת לקדשו!".

הכתבות הקודמות בסדרה >>>

את המודעות, המודבקים באזור שוק מחנה יהודה ומרכז העיר ירושלים, רואים כולם. אך מי הם האנשים המדביקים אותם? בהם, רובם לא נתקלו והם נותרו אנונימיים.

כעת, לראשונה, במסגרת סדרת הכתבות שלנו ב'כיכר השבת' על השבת הירושלמית, הם נחשפים לראשונה ומסכימים לתיעוד מול המצלמה.

עד כדי כך הם שמרו עד כה על אלמוניות, שהם העדיפו לתלות את המודעות בשעת לילה מאוחרת בין רביעי לחמישי, ולא בליל שישי - אז השוק עמוס בבליינים.

המדובר בר' דב טורבלו ובבנו, תושבי מאה שערים שיצאו לדרך לפני כמעט עשרים שנה, ומאז לא מפספסים שבוע בו הם לא דואגים לעדכן אלפים ורבבות בזמני כניסת ויציאת השבת.

בשעה 02:00 בלילה, הם הגיעו לשוק מחנה יהודה, שם המתינה להם מצלמת 'כיכר השבת', והנה לכם תיעוד ראשון מפעילותם המבורכת למען השבת.

להתראיין, סירבו. במילים ספורות הסכימו לשתף כי יש להם מסלול קבוע, והם תולים את הניירות באותם מקומות כל שבוע.

המיקומים הם בעיקר ברחוב, אך ישנם כבר בעלי חנויות שבקביעות, לוקחים את המודעות ותולים אותם בתוך העסק שלהם - על מנת שיותר אנשים ייחשפו לזמנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר